جمعه 10 فروردين 1403-11:46 شمسی /3/29/2024 11:46:03 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:34280
  • زمان انتشار:چهارشنبه 31 فروردين 1401-15:3

یکی از مدیران شرکت آلمانی شفلر به رویترز گفت که تامین‌کننده قطعات خودرو آلمان، قرارداد مواد خام را امضا کرده است تا از تامین آهنرباهای خاکی کمیاب از اروپا برای تجارت موتور خودروهای الکتریکی در حال رشد خود اطمینان حاصل کند.
اطمینان از تامین آهنربای خاکی کمیاب در خودروهای الکتریکی

به گزارش خودرونامه، این اولین توافق گزارش‌شده توسط یک تامین‌کننده یا خودروساز اروپایی، سازنده قطعات خودروهای برقی برای تامین خاک‌های کمیاب در منطقه است.اتحادیه اروپا در حال پیشروی در تلاش برای تقویت تولید داخلی خاک‌های کمیاب و آهنرباهای فوق قوی مورد استفاده در خودروهای الکتریکی و توربین‌های بادی برای کاهش وابستگی به تامین‌کننده اصلی چین است. آندریاس شیک، مدیر عملیاتی شفلر گفت که این گروه در قراردادی پنج ساله با شرکت REEtec نروژی برای تامین اکسیدهای خاکی کمیاب از سال ۲۰۲۴ به توافق رسیده است.وی از ارائه ارزش معامله که قرار است امروز چهارشنبه اعلام شود، اجتناب کرد اما در مصاحبه‌ای گفت: ما به یک تامین‌کننده موتور الکترونیکی تبدیل خواهیم شد که به طور قابل‌توجهی افزایش می یابد.

در سال‌های اخیر، خودروسازانی که قصد جهش‌های بزرگ در تولید خودروهای برقی را دارند با معدنچیان برای مواد خام باتری مانند کبالت، لیتیوم و نیکل در قراردادهایی به توافق رسیده‌اند اما چنین معاملاتی در بخش خاک‌های کمیاب محدود شده است. شرکت جنرال موتورز در ماه دسامبر برای تهیه آهنرباهای خاکی کمیاب در ایالات‌متحده به توافقی دست یافت اما این اولین مورد گزارش شده در اروپاست.اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات‌متحده برای ایجاد صنایع داخلی خاکی کمیاب و آهنربا تلاش می‌کنند تا خود را از چین که تامین‌کننده ۹۸ درصد آهنرباهای دائمی برای اروپاست، دور کنند.شفلر، پیشرو در تولید بلبرینگ برای خودروسازانی مانند فولکس‌واگن، جنرال‌موتورز و هونداست که معمولا قطعات تولیدی را از پیمانکاران فرعی خریداری می‌کند. شیک گفت که تمرکز این شرکت بر پایداری باعث شد برای اولین‌بار به جای آهنرباهای آماده، موادخام را تامین کند. شفلر، پنجمین تامین‌کننده بزرگ خودرو آلمان از نظر درآمد، همچنین با شرکای اروپایی برای استفاده از خاک‌های کمیاب پردازش‌شده توسط REEtec برای تولید آهنرباهای دائمی کار می‌کند.

خاک‌های کمیاب نادر نیستند اما پردازش پیچیده‌ای که می‌تواند زباله‌های سمی تولید کند، برای جداسازی سنگ‌معدن به ۱۷ عنصر مجزا و تولید آلیاژهای مورد استفاده در طیف‌وسیعی از وسایل الکترونیکی و همچنین در خودروهای الکتریکی، مورد نیاز است.اتحادیه اروپا انتظار دارد تا سال ۲۰۵۰، زمانی که اتحادیه اروپا و بریتانیا متعهد شدند انتشار گازهای گلخانه‌ای خالص را به صفر برسانند، تقاضا برای آهنرباهای دائمی در خودروهای الکتریکی و توربین‌های بادی تا ۱۰ برابر افزایش یابد.نتایج نشان داد که تجارت الکترونیکی شفلر در سال گذشته ۳.۲ میلیارد یورو سفارش ایجاد کرده است که تقریبا یک سوم کل سفارش‌ها در بخش فناوری‌های خودرو و بسیار بالاتر از هدف اولیه برای تحرک الکترونیکی ۱.۵ تا ۲ میلیارد یورویی است.

منبع: ایسنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین