چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403-12:57 شمسی /5/15/2024 12:57:27 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:34219
  • زمان انتشار:چهارشنبه 24 فروردين 1401-20:53
کف قیمت به 175 میلیون تومان رسید

در حالی که رکود و کمبود تقاضا بازار خودرو را در بر گرفته، منحنی قیمت همچنان در حال صعود است. 
پرواز قیمت خودرو با بال ارز و انتظارات

به گزارش خبرنگار خودرونامه، طبق اخبار رسیده از بازار خودرو، در حال حاضر کف قیمت که مربوط به یکی از مدل های پراید است، به 175 میلیون تومان رسیده است. اینکه چرا بازار خودرو با وجود رکود در چنین شرایطی قرار گرفته، دلایل مختلفی دارد، از جمله رشد انتظارات تورمی، افزایش قیمت ارز و البته شائبه تمدید ممنوعیت واردات خودرو.

در این بین، با توجه به اینکه فعلا مذاکرات برجام متوقف شده و تکلیف آن مشخص نیست، انتظارات تورمی و قیمت ارز صعودی شده اند و بازار خودرو نیز به تبعیت از این ماجرا، سر به گرانی گذاشته است. از طرفی، حذف مصوبه واردات خودرو سواری از بودجه نیز دیگر دلیل گستاخی منحنی قیمت در بازار خودرو به شمار می رود. این البته در حالی است که پرونده واردات خودرو همچنان باز است و به احتمال زیاد دولت در خرداد، ممنوعیت ورود خودرو به کشور را بر می دارد. 

طبق اخبار رسیده از بازار و بنابر گزارش خبرگزاری ایسنا، روند قیمت‌ها در بازار خودرو نشان می‌دهد که دلالان به تکاپو افتاده و مدام قیمت خودروها را به‌ویژه در محصولات با مدل ۱۴۰۱ افزایش می‌دهند. پیش از این رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران نیز بر این موضوع تاکید کرده بود که تقاضا برای خودروهای با مدل ۱۴۰۱ بیشتر شده و این در حالیست که هنوز تعداد خودروهای با مدل جدید در حال حاضر (نسبت به خودروهای مدل سال گذشته) کمتر است و از همین روی فاصله قیمت‌ها بسیار شده است؛ اما طی روزهای اخیر قیمت برخی محصولات با مدل‌های ۱۴۰۰ و بعضا ۱۳۹۹ هم مشمول افزایش قیمت قابل توجه شده‌اند.

نکته قابل توجه اینجاست که محصولات خارج از تولید همچون پرایدهای سایپا نیز افزایش قیمت داشته‌اند. بطور مثال سایپا ۱۱۱ که در اوایل هفته در محدوده ۱۸۸ میلیون تومان بود حال به ۱۹۳ میلیون تومان رسیده است. در سایر محصولات این گروه نیز افزایش هفت تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت محصولات در بازار امروز (چهارشنبه) نسبت به روز گذشته مشهود است.در محصولات ایران‌خودرو نیز افزایش دو تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت محصولات نسبت به روز گذشته دیده می‌شود.

منبع: ایسنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین