شنبه 8 ارديبهشت 1403-7:34 شمسی /4/27/2024 7:34:37 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:30161
  • زمان انتشار:يکشنبه 22 اسفند 1400-6:51

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس به منظور رفع انحصار در صنعت خودرو و ساماندهی بازار خودرو، واردات ۷۰‌هزار دستگاه خودروی سواری در سال ۱۴۰۱ را پیش‌بینی کرد. 
واردات خودروی سواری اهرمی برای کاهش قیمت

به گزارش خودرونامه، جواد حسینی‌کیا درباره ضرورت افزایش تیراژ تولید خودروسازان گفت: نگاه کنونی این شرکت‌ها، تکمیل خودروهای کف پارکینگ و عرضه آنها به بازار است.

بر اساس برنامه ارائه شده، برنامه بعدی خودروسازان پس از تحقق این مهم، افزایش تیراژ تولید و عرضه انبوه خودرو به بازار به منظور تامین تقاضا، تعدیل قیمت‌ها و کاهش التهابات بازار است.  نماینده مردم سنقر در مجلس افزود: پیش‌بینی می‌شود اگر تولید سالانه خودروسازان به یک‌میلیون و ۷۰۰‌هزار دستگاه خودرو برسد، تقاضای بازار تامین خواهد شد و نیازی به تولید ۳‌میلیون دستگاه خودرو نیز نیست.  این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هرچند برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید ۳‌میلیون دستگاه خودرو در سال است اما تولید این تعداد خودرو ضروری نیست، اوج نیاز بازار را حدود یک‌میلیون و ۷۰۰ دستگاه خودرو دانست.

حسینی‌‌‌کیا درباره اظهارات رئیس‌‌‌جمهور مبنی بر ضرورت رفع انحصار در خودروسازی، تصریح کرد: مجلس به منظور رفع انحصار در این صنعت و ساماندهی بازار خودرو در بودجه سال ۱۴۰۱، واردات ۷۰‌هزار دستگاه خودروی سواری در سال آینده را پیش‌بینی کرد. نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: امیدواریم شورای نگهبان در شرایط فعلی نگاه مثبتی به واردات خودرو داشته باشد و این مصوبه را تائید کند تا گامی برای شکستن انحصار صنعت خودرو و انگیزه‌‌‌ای برای ارتقای کیفیت خودروهای تولیدی فراهم شود.

منبع: خانه ملت


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین