جمعه 10 فروردين 1403-11:15 شمسی /3/29/2024 11:15:44 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:29060
  • زمان انتشار:دوشنبه 9 اسفند 1400-22:18

گروه خودروسازي سايپا در دوره جديد مديريتي، تكمیل خودروهای ناقص و استراتژی‌ تولید اقتصادی را در اولويت كاري خود قرار داده است و در اين خصوص به گونه اي عمل خواهد كرد كه سال آينده شاهد افزايش ۲۵ درصدي توليد خودرو باشيم؛ با تحقق هدف ياد شده در سال ۱۴۰۱ مردم در خريد محصولات اين مجموعه با چالشي مواجه نخواهند شد.
افزايش ۲۵ درصدي توليد سايپا در سال آينده

به گزارش خودرونامه، گروه خودروسازي سايپا در راستاي كاهش تعهدات معوق شده و تكميل كاري محصولاتي كه كف پاركينگ اين مجموعه قرار گرفته است، برنامه جامعي و عملياتي تدوين كرده است، از اينرو از ۲۳ دی ماه تاکنون ۵۰ هزار دستگاه خودرو فاکتور و ۳۹ هزار دستگاه خودرو ديگر تحویل مشتریان شده است که در مقایسه با میانگین ۱۰ ماه گذشته این میزان در ماه جاری ۱۹ درصد افزايش داشته است.

از آنجا كه يكي از موضوعاتي كه وزير صمت از مديرعامل جديد گروه خودروسازي سايپا خواسته تجاري سازي خودروهاي ناقص است، اين مجموعه در راستای جلوگیری از جایگزین شدن مجدد خودرو های ناقص به موجودی کف پارکینگ که علاوه بر غیر اقتصادی بودن، باعث افت کیفیت نیز می شود، افزایش عبور مستقیم را در دستورکار خود قرار داده كه طی این مدت شاهد بهبود صددرصد در تجاري سازي خودروها هستيم.

بايد يادآور شد كه اولويت دهي به تكمیل‌كاری خودروهای ناقص و خالی كردن پاركینگ‌ها در ماه‌های پایانی سال ضمن اینكه تعهد خودروسازان به نهادهای نظارتی بوده است، اقدامی متعارف برای كاهش هزینه های مرتبط سال و پاسخ به تقاضای بیشتر مشتریان برای خودرو در ایام تعطیلات نوروز است.

با شیوع ويروس کرونا و به دنبال آن بحران جهانی کمبود تراشه، صنعت خودرو دنيا دچار چالش جدی شد، به نحوی كه تولید جهانی خودرو طی دو سال گذشته ۱۹ درصد كاهش داشته است. از اينرو عدم تحویل ACU توسط تولیدکننده داخلی و عدم پیگیری مجدد از آنها و همچنين ایجاد مانع جهت ارتباط مستقیم شرکت تیبا تریدینگ با تأمین کنندگان خارجی سبب شد كه توليد خودرو در سايپا با مشكلاتي مواجه شود.

در اين ميان گروه خودروسازي سايپا در راستاي آرامش بخشي به بازار خودرو و تامين رضايت مشتريان قصد دارد با پيگيري توليد اقتصادي دو محصول شاهين و كوييك، افزايش توليد خودرو را دنبال كند. بر اساس برنامه ريزي صورت گرفته ميزان توليد خودرو در سال ۱۴۰۱ بيش از ۲۵ درصد افزايش خواهد يافت.

بر اساس اين گزارش، در راستاي هدف گذاري توليد اقتصادي در مجموعه سايپا، تولید محصول تیبا و ساینا با در نظر گرفتن حدود روزانه ۲۰۰ دستگاه کاهش پیدا كرده که با توجه به زیان حدود ۷۵ میلیون تومانی این محصولات از تحمیل ۵۳۰ میلیارد تومان زیان جلوگیری كرده است؛ البته این میزان کاهش با در نظر گرفتن پوشش تعهدات به مشتریان است.

پيگيري توليد اقتصادي، در لبیک به منویات مقام معظم رهبري مبنی بر بهبود کیفیت و افزایش رضایت مشتری، است. در این مسیر تمرکز بر تکمیل‌کاری خودروهای ناقص و تحویل آن به مشتریان به عنوان اولین و مهمترین راهکار تحقق این استراتژی است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین