شنبه 1 ارديبهشت 1403-16:49 شمسی /4/20/2024 4:49:49 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:27006
  • زمان انتشار:شنبه 30 بهمن 1400-6:53

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌‌‌گوید مادامی که ساختار خودروسازی کشور رقابتی نشود و رقابت کامل شکل نگیرد، زمینه‌‌‌های سوءاستفاده وجود دارد، به طور مثال در سال گذشته قاچاق قطعات یدکی جزو سه رتبه نخست محصولات قاچاق بود که این موضوع ناشی از بازار انحصاری موجود در این حوزه است.
انحصار؛ زمینه‌ساز تولید قطعات یدکی تقلبی

به گزارش خودرونامه، علی جدی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: از آنجا که تولید خودرو در انحصار خودروسازان است، قطعاتی که برای این خودروسازان تولید و تائیدیه آنها را دریافت می‌کند، نیز انحصاری است. این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه بخشی از قطعات تقلبی موجود در بازار از طریق قاچاق وارد کشور شده، اضافه کرد: بازار انحصاری زمینه تمامی سوءاستفاده‌ها را فراهم می‌کند. وی با بیان اینکه در برخی از نمایندگی‌ها نیز قطعات تقلبی موجود است، ادامه داد: از آنجا که برای واردات قطعات قاچاق، تعرفه‌‌ گمرکی پرداخت نمی‌شود در نتیجه قیمت تمام شده آنها نیز ارزان‌تر است، بنابراین رقابت در کشور شکل نمی‌گیرد و در برخی موارد قطعه‌‌‌ساز داخلی نیز به جای اینکه خود تولیدکننده باشد و محصولات تولیدی را به بازار عرضه کند، قاچاق را راحت‌‌‌تر دانسته و با واردات قطعات قاچاق، برند داخلی را بر آنها زده و از این راه سود به دست می‌‌‌آورد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اگر انحصار از بین برود، قاچاق قطعه کاهش می‌‌‌یابد، تصریح کرد: با قاچاق قطعات، زمینه تولیدات زیرپله‌‌‌ای و تولید قطعات فیک فراهم شده است.

منبع: خانه ملت


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین