جمعه 14 ارديبهشت 1403-12:38 شمسی /5/3/2024 12:38:17 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:26657
  • زمان انتشار:دوشنبه 20 دی 1400-7:36

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازگشت دوباره طرح ساماندهی خودرو از سوی شورای نگهبان به مجلس به دلیل ایراد هیات عالی نظارت مجمع تشخیص نسبت به آن، گفت: کمیسیون صنایع بر مصوبه خود اصرار دارد و در صورت تایید این موضوع در صحن مجلس، مصوبه برای تعیین‌تکلیف به مجمع تشخیص ارسال می‌شود. 
اصرار مجلس بر واردات خودرو

به گزارش خودرونامه، علیرضا سلیمی افزود: شورای نگهبان با صراحت به ما اعلام کرد، ایرادی نسبت به مصوبه ساماندهی خودرو ندیده‌‌‌ایم و تنها هیات عالی مجمع از آن ایراد گرفته‌‌‌ است. عضو هیات‌رئیسه مجلس با اشاره به رفت و برگشت دوباره مصوبه ساماندهی صنعت خودرو میان مجلس و شورای نگهبان، تصریح کرد: کمیسیون صنایع و معادن بر مصوبه مجلس در خصوص طرح ساماندهی صنعت خودرو اصرار دارد و در صورت تایید دوباره آن در صحن علنی، این مصوبه برای تعیین‌تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از آنکه شورای نگهبان اعلام کرد هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست‌های کلی نظام از این مصوبه ایراد گرفته، تعدادی از اعضای کمیسیون صنایع نشستی را با اعضای آن برگزار و مطالب خود را مطرح کردند. سلیمی تاکید کرد: کمیسیون صنایع و معادن معتقد است و اعلام کرده هدف از مصوبه موردنظر، واردات مدیریت شده و محدود خودرو برای انتقال فناوری و تکنولوژی پیشرفته به کشور است و حتی کمیسیون صنایع برای واردات و مدت آن، میزان و زمان تعیین کرده است. نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس بیان کرد: سخنگوی شورای نگهبان در کمیسیون صنایع به ما اعلام کرد که این شورا ایرادی نسبت به مصوبه ساماندهی صنعت خودرو ندارد و اکنون نیز به دلیل ایراد هیات عالی نظارت، مصوبه به مجلس بازگشت داده شده است.

منبع: خانه ملت


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین