سه شنبه 25 ارديبهشت 1403-10:0 شمسی /5/14/2024 10:00:28 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:26385
  • زمان انتشار:چهارشنبه 17 آذر 1400-20:39
13 نفر از جمله دو کودک دانش آموز در حوادث جاده ای اخیر کشته شدند

طی دو حادثه دیروز و امروز در جاده های کشور،  13 نفر از جمله دو کودک دانش آموز جان خود را از دست دادند. 
عفریت مرگ در جاده ها

<p >به گزارش خبرنگار خودرونامه، حادثه نخست، دیروز رخ داد و ان طور که رییس پلیس راه کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد، در پی حادثه تصادف اتوبوس دهدشت به تهران با یک تریلی ۱۱ نفر کشته و ۱۴ تن مصدوم شدند. سرهنگ شاهپور عابدی افزود: این تصادف ساعت ۳ و ۳۰ دقیقه بامداد دیروز در محور کاشان - قم به وقوع پیوست. وی خواب آلودگی راننده تریلی و انحراف از مسیر  و برخورد رخ به رخ اتوبوس با تریلر در محور کاشان به قم اعلام کرد. عابدی تصریح کرد: این حادثه در کیلومتر ۱۰ کاشان به قم رخ داده است. <div >

در حادثه دوم اما مینی بوس حامل دانش آموزان کرمانشاهی واژگون و دو کودک کلاس اول کشته شدند. این حادثه حدود ساعت ۸ و ۵۰ دقیقه امروز(۱۷ آذر) در محور هلشی به ماهیدشت رخ داده است. بر اساس اعلام رییس پلیس راه استان کرمانشاه، محور هلشی به ماهیدشت  صبح امروز مه گرفتگی داشته و راننده کامیون بر اثر مه دید کافی نداشته و از پشت با مینی بوس برخورد می کند. در این حادثه دو نفر جان خود را از دست داده و ۱۶ نفر نیز مصدوم شدند. به گزارش ایسنا، تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می دهد خودرویی که بعنوان سرویس مدرسه مورد استفاده قرار گرفته، مینی بوسی قدیمی و به نوعی فرسوده است و این سئوال پیش می آید که استفاده از این خودروها برای سرویس مدرسه آن هم در جاده های برون شهری صحیح است؟ تعداد بالای دانش آموزان مستقر در سرویس - براساس تعداد کشته ها و زخمی های این حادثه- در این شرایط کرونایی نیز سئوال دیگری است که باید به آن پاسخ داده شود که آیا در این شرایط کرونایی حضور این تعداد دانش آموز در یک مینی بوس مشکلی ندارد؟ علی اشرف بیگلری رییس اداره آموزش و پرورش ماهیدشت با بیان اینکه سرویس مذکور را خود خانواده ها گرفته بودند، گفت: این سرویس را خانواده دانش آموزان با رضایت خودشان برای رساندن فرزندانشان به مدرسه گرفته بودند. وی افزود: ما هیچ قراردادی با سرویس های مدارس در مسیرهای روستایی نداریم.

با توجه به ورود دادستان کرمانشاه به موضوع و دستور صادره برای بررسی جوانب مختلف این حادثه، امیدواریم پاسخی قانع کننده به این سئوالات داده شده و با خاطیان نیز برخورد شود.

ایران در این سال ها همواره در رده هی بالای جدول تلفات جاده ای قرار داشته و سالانه چند هزار نفر جان خود را در این سوانح از دست می دهند. خطای انسانی، ایمنی پایین خودروها و جاده های نا امن دلایل اصلی تصادفات جاده ای در ایران به شمار می روند.  



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین