شنبه 1 ارديبهشت 1403-6:48 شمسی /4/20/2024 6:48:56 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:26177
  • زمان انتشار:چهارشنبه 26 آبان 1400-8:6

گزارش کیفی خودروها مربوط به مهرماه ۱۴۰۰ در حالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شد که شاهد تغییراتی در خودروهای بررسی شده نسبت به گزارش شهریور هستیم. 
حذف و اضافه خودرویی در گزارش کیفی مهرماه
در گزارش کیفی منتشر شده از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در نخستین ماه از فصل پاییز سال جاری در حالی‌که پژو ۲۰۷ اتوماتیک، پژو پارس تولیدی سایت ایران خودروی مرکز و پژو ۴۰۵ تولیدی سایت خراسان، تیگو ۵ و MVM X۳۳ به نسبت گزارش کیفی شهریورماه از گزارش یاد شده حذف شدند، اما چهار خودروی کوییک محصول پارس‌خودرو و تیبا صندوق‌دار محصول سایپا - سیتروئن، آریزو ۶ و MVM X۲۲ محصولات تولیدی مدیران‌خودرو نیز به لیست کیفی مهرماه اضافه شدند. در گزارش کیفی مربوط به هفتمین ماه از سال جاری بار دیگر شاهد هستیم که کلاس قیمتی سه به گزارش یاد شده بازگشته است. در گزارش شهریورماه این کلاس قیمتی حذف شده بود.

براساس روشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای ارزیابی کیفی خودروها لحاظ می‌کند، هر محصول بسته به امتیازات کسب شده، بین یک تا پنج ستاره کیفی دریافت کرده و در دسته قیمتی خود جای می‌گیرد. در میان ۳۲ محصول مورد بررسی دو خودروی دنا پلاس توربو با گیربکس اتوماتیک محصول ایران‌خودرو و دیگنیتی محصول گروه بهمن توانسته‌اند ۵ ستاره کیفی را به سینه بزنند. ۷ محصول نیز توانسته‌اند در مهرماه ۴ ستاره کیفی را کسب کنند. ۲۳ محصول نیز از میان ۳۲ خودرویی که طی نخستین ماه پاییز امسال مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته‌اند، سه ‌ستاره کیفی را از آن خود کرده‌اند. با توجه به حذف MVM S۳۳ در گزارش منتشر شده مهرماه سال جاری دیگر این گزارش هیچ خودروی دو ستاره‌ای را به خود نمی‌بیند و کف کیفی خودروهای موجود در گزارش یاد شده سه ستاره شدند.  طبق گزارش منتشره در مهرماه همچنان در کلاس قیمتی یک تنها نام تیگو۷ به چشم می‌خورد که سه ستاره کیفی دارد. در دسته قیمتی دو نیز با هفت خودرو روبه‌رو هستیم که همه آنها را چینی‌های مونتاژی تشکیل می‌دهند. در این کلاس خودرویی محصولات خودروسازان خصوصی به نوعی دست بالا را دارند. همان‌طور که ذکر شد دیگنیتی توانسته ۵ ستاره کیفی را کسب کند. هایما در مدل S۷ محصول ایران‌خودرو توانسته چهار ستاره کیفی به دست بیاورد و باقی اعضا ‌مانند گزارش پیشین سه ستاره باقی مانده‌اند. جک، در مدل‌های S۵ و S۳ جزو سه ستاره‌های این کلاس قیمتی حساب می‌شود. همچنین آریزو ۵ توربو و آریزو ۶ (که در مهرماه مورد بررسی کیفی قرار گرفته است) نیز خودروهایی هستند که در خطوط تولید مدیران خودرو مونتاژ می‌شوند، توانسته‌اند سه ستاره کیفی در نخستین گزارش فصل پاییز کسب کنند. SWM G۰۱ محصول سیف خودرو نیز ‌مانند گزارش شهریورماه امسال توانسته سه ستاره کیفی خود را در گزارش مهرماه حفظ کند. همان‌طور که اشاره شد کلاس قیمتی سه در شهریورماه حذف شد، اما در مهر بررسی کیفی محصول مدیران خودرو یعنی MVM X۲۲ بار دیگر باعث شد سطح کیفی سه تشکیل شود. این خودرو سه ستاره کیفی را در کارنامه خود ثبت کرده است. حال به سراغ دسته قیمتی چهار می‌رویم، دسته‌ای که در قرق محصولات ایران‌خودرو قرار دارد. در این بین، دنا پلاس توربوشارژ با گیربکس اتوماتیک به عنوان یکی از دو خودروی پنج‌ستاره کشور، صدرنشین این کلاس قیمتی به شمار می‌رود. این گروه چهار خودروی چهار ستاره را نیز در خود جای داده که شامل پژو ۲۰۷ با سقف پانوراما و گیربکس اتوماتیک، پژو ۲۰۷ با گیربکس دستی، دنا پلاس و تارا محصول نوبرانه ایران‌خودرویی‌ها می‌شود. پژو ۲۰۶، دنا، رانا پلاس، پژو پارس (تولیدی در سایت‌های مازندران، خراسان، کرمانشاه و فارس)، سورن پلاس و سمند محصول ایران خودروی تبریز نیز اعضای سه ستاره این گروه به شمار می‌روند. آنها نیز افت‌و‌خیزی در ستاره‌بندی‌شان طی مهرماه نسبت به شهریورماه امسال ندیدند. در نهایت اما کلاس قیمتی پنج نیز ۹ محصول را در خود جای داده است که همه به سایپا و پارس‌خودرو تعلق دارند. این گروه در گزارش شهریور هفت محصول را شامل می‌شد، اما در مهر دو خودرو به این جمع اضافه شدند. اعضای این گروه را تیبا ۲، کوییک و کوییک S هر سه محصول سایپا، کوییک، کوییک R، ساینا، ساینا S محصولات حاضر در خطوط تولید پارس‌خودرو، ساینا و تیبا صندوقدار تولیدی در سایت کاشان تشکیل می‌دهند. در میان محصولات یاد شده کوییک و کوییک S تولیدی سایت مرکزی سایپا ۴ ستاره کیفی را به سینه زدند و هفت محصول باقی‌مانده نیز سه ستاره کیفی را به دست آوردند.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین