جمعه 7 ارديبهشت 1403-14:45 شمسی /4/26/2024 2:45:35 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:26076
  • زمان انتشار:سه شنبه 18 آبان 1400-7:40

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی گفت: انحصار به وجود آمده در بازار خودروی داخلی، باعث شده روزبه‌روز خودروهایی بی‌کیفیت و گران به مردم تحویل داده شود. 
مدیریت رانتی در صنعت خودروی کشور
به گزارش خودرونامه، مجتبی یوسفی با انتقاد از عملکرد خودروسازان داخلی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که ما از آن غافل هستیم کیفیت محصولات تولیدی در داخل کشور به ویژه در بحث صنعت خودرو‌ است.
وی افزود: خودروسازان داخل کشور روی کاغذ خصوصی شده‌اند و با توجه به انحصار به وجود آمده در این حوزه، شاهد هستیم که روز‌به‌روز خودروهایی بی‌کیفیت و گران به مردم تحویل داده می‌شود.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هزینه سوء‌مدیریت در شرکت‌های خودروساز داخلی را مردم با جان و مال خود پرداخت می‌کنند و این مساله اصلا قابل پذیرش نیست و باید اصلاح شود.

یوسفی عنوان کرد: روش مدیریت «تو در تو» در صنعت خودروی کشور به این معنا که برخی از شرکت‌های قطعه‌ساز، سهامدار شرکت‌های خودروساز هستند اصلا صحیح نیست و به معنای مدیریت رانتی است.

وی ادامه داد: تا زمانی که مدیریت رانتی را در صنعت خودرو‌ شاهد هستیم، بهره‌وری و ایجاد اشتغال را نخواهیم داشت. 

یوسفی در خصوص واردات خودرو عنوان کرد: واردات خودرو به شرط حفظ کارکرد صنعت خودروی داخل و همچنین صادرات بخشی از محصولات خودرویی داخل، می‌تواند به شکسته شدن بازار انحصاری خودرو کمک کند. 

وی در پایان یادآور شد: اگر این اتفاق رخ ندهد، شاهد یک بازار رانتی خواهیم بود که روزبه‌روز خودروهای بی‌کیفیت و با قیمت بالا در اختیار مردم قرار داده می‌شود.

منبع: ایسنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین