سه شنبه 4 ارديبهشت 1403-18:15 شمسی /4/23/2024 6:15:24 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:26051
  • زمان انتشار:يکشنبه 16 آبان 1400-7:13

نایب‌رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: در صنعت خودرو باید به سمت شفافیت برویم که حاصل آن اطلاع مردم از ارزش واقعی ساخت یک خودرو است. 
لزوم شفافیت در صنعت خودرو
به گزارش خودرونامه، سید جواد حسینی‌کیا در برنامه زنده تلویزیونی با اشاره به طرح آزادسازی واردات خودرو افزود: نگاه ما این است که همه افراد بتوانند با ارز حاصل از صادرات خدمات و قطعات، خودرو وارد کنند. وی درباره نگاه مجلس در این طرح تصریح کرد: گام اول شکستن انحصار، گام دوم کیفیت محوری و گام سوم نگاه به مدیریت بازار است.

 نماینده مردم کرمانشاه گفت: برخلاف کل دنیا که هیچ‌گاه خودروساز، قطعه‌سازی نمی‌کند در ایران‌خودروساز، قطعه‌ساز هم هست. وی افزود: این اتفاق باعث می‌شود افزایش قیمت قطعات و خودرو در انحصار یک شرکت باشد و هرگاه بخواهند قیمت‌ها افزایش پیدا کند. حسینی‌کیا به تلاش قطعه‌سازان برای مدیریت کامل صنعت خودرو اشاره کرد و گفت: این اتفاقی غلط است و دولت هم باید از بنگاه‌داری به سمت سیاست‌گذاری برود. نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به باز بودن دست دولت پس از خصوصی‌سازی صنعت خودرو تصریح کرد: این اتفاق باعث می‌شود هرگاه خودروساز تخلف و کم‌فروشی در حق مشتری کرد دولت با پایین آوردن یا برداشتن تعرفه واردات آنها را تنبیه کند و اگر خودروساز، خودروی با کیفیت به مشتری ارائه کرد با بالابردن تعرفه واردات به رونق تولید کمک شود. وی افزود:‌ چون این اتفاق محقق نشده است خودروساز‌ها هر طور می‌خواهند با مردم برخورد می‌کنند. حسینی‌کیا با اشاره به بالا بودن قیمت خودروی داخلی تصریح کرد: بیشتر هزینه‌های دریافتی، بابت هزینه‌های بالاسری خودروسازان است که بخشی از آن مربوط به حقوق و مزایای نیروی انسانی مازاد این شرکت‌ها است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین