جمعه 10 فروردين 1403-2:12 شمسی /3/29/2024 2:12:35 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25880
  • زمان انتشار:يکشنبه 25 مهر 1400-6:56

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سه هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرکات موجود است؛ همچنین هزار دستگاه کامیون نیز پیش از این، از گمرک ترخیص شد. 
ترخیص هزار کامیون دست دوم از گمرک
داریوش امانی درباره آخرین آمار نوسازی ناوگان کامیونی از دو محل «واردات کامیون با عمر حداکثر سه سال» و «تولید داخل» اظهار کرد: پس از ورود دستگاه قضایی به موضوع و سرخط کردن تعداد زیادی از دستگاه‌های متولی، شرایط ترخیص این کامیون‌ها تسهیل شد. وی اضافه‌ کرد: ‌امیدواریم در اسرع وقت این سه هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون هم از گمرکات ترخیص و به ناوگان کشور اضافه شود تا به این ترتیب متوسط سن کامیون‌های در حال تردد در کشور کاهش یابد.

امانی بیان کرد: همچنین در پروژه نوسازی ناوگان کامیونی، با سه شرکت تولیدکننده داخلی در موضوع تولید کامیون قرارداد داریم که این قراردادها جاری است و تاکنون تعدادی از رانندگان برای نوسازی مراجعه کرده‌اند. معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این سوال که ‌از محل تولید داخل تاکنون چه میزان تقاضا ثبت شده است، گفت: نزدیک به ۲۰۰ دستگاه کامیون، از محل تولید داخل ثبت‌نام شده است و این کار ادامه دارد؛ امیدواریم موضوع مدت زمان بازپرداخت تسهیلات را با اصلاح قانون‌ افزایش دهیم که این موضوع قطعا روند استقبال از نوسازی ناوگان داخل را بالا می‌برد. رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: این تسهیلات که ۸۰ درصد قیمت کامیون است، از محل وجوه اداره‌ شده سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای پرداخت می‌شود و نرخ سود آن میانگین ۶ درصد و پنج ساله است؛ البته به دنبال این هستیم که با اصلاح قانون، مصوبه بگیریم و مدت بازپرداخت اقساط را به ۱۰ سال افزایش دهیم. امانی افزود: موضوع اسقاط ناوگان فرسوده نیز مطرح است؛ ما نوسازی را در دستور کار قرار دادیم، بنابراین در هر دو بخش «واردات کامیون با عمر سه سال» و «تولید داخل»، طبق قانون باید اسقاط کامیون انجام شود. وی درباره سهم اسقاط کامیون در تامین مالی خرید کامیون جدید برای راننده، اظهار کرد: از محل اسقاط کامیون‌ها، قیمت‌ها متفاوت است، اما تقریبا کمتر از ۱۰ درصد کل رقم کامیون جدید، از محل اسقاط کامیون قدیمی برمی‌گردد؛ ۸۰ درصد هم تسهیلات سازمان راهداری خواهد بود و کمتر از ۱۵ درصد آورده نقدی متقاضی است. معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ‌امسال همچنین به دنبال این هستیم که اگر ظرفیت اعتباری جواب دهد، در موضوع بخش مسافری با اولویت ناوگان مینی‌بوسی، سپس ون، سواری کرایه و سپس اتوبوس‌ها نیز اقدام به اسقاط و جایگزینی کنیم.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین