پنجشنبه 9 فروردين 1403-20:51 شمسی /3/28/2024 8:51:40 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25868
  • زمان انتشار:پنجشنبه 22 مهر 1400-14:34
بهره‌برداری خط تولید اکسل پیچشی «تارا» در شرکت صنایع ماشین ابزار ایران خودرو

در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و در راستای خودکفایی و استفاده از توان داخلی، خط تولید اکسل پیچشی تارا در شرکت صنایع ماشین ابزار ایران خودرو به بهره برداری رسید.
کاهش ارزبری سالانه ۱۷ میلیون یورو با داخلی سازی و سرمایه‌گذاری خط تولید قطعه تارا/ نگاه ایران خودرو همواره توسعه و ارتقای محصولات است

به گزارش خودرونامه، نماینده مردم ساوجبلاغ،‌ نظرآباد و طالقان در حاشیه آیین بهره برداری از این خط تولید، امنیت شغلی و بیمه کارگران را دارای اهمیت بالایی دانست و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، تلاش می کنند با ایفای نقش تسهیل گر در فضای کسب و کار، موانع تولید را از مسیر بردارند. 
علی حدادی تاکید کرد: مجلس به دنبال حمایت از کارگران و از صاحبان صنایع پرتلاش و دارای انگیزه بالاست، امروز وحدت، هم افزایی و هم گرایی را در مجموعه ایران خودرو می بینیم که با این هم افزایی به خودکفایی می‌رسیم و این آزمایشی است که نشان می دهد ما می توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. 
وی تصریح کرد: مجلس آمادگی دارد در راستای رفع موانع و اصلاح قوانین و نظارت بر کیفیت بخشی محصولات در آینده تلاش کند؛ از دولت سیزدهم هم این انتظار را داریم که به فکر مردم باشد و تلاش تمام کارگران و صنعتگران در مسیر خودکفایی کامل، رقابت پذیری و افزایش کیفیت باشد. 
حدادی افزود: امروز یکی از نشانه‌های خودباوری، تخصص جوان‌های کشور است که کارهای مختلفی انجام می‌دهند که افتتاح خط تولید قطعه تارا از  آن جمله بوده است، باید به جوانان متخصص ایرانی اعتماد کنیم تا به خودکفایی برسیم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در آیین بهره برداری از این خط تولید، گفت: امروز اتفاق بزرگی در صنعت خودروسازی کشور روی داده و متخصصان این صنعت توانسته اند بدون وابستگی و اتکا به منابع خارجی اکسل پیچشی تارا را طراحی و تولید کنند. 
فرشاد مقیمی، ادامه داد: در کنار داخلی سازی، در کوتاه ترین زمان انتقال تکنولوژی تولید این قطعه صورت گرفته است. 
وی از کاهش ارزبری سالانه بیش از ۱۷ میلیون یورو ناشی از داخلی‌سازی و صرفه‌جویی در سرمایه‌گذاری راه‌اندازی خطوط این قطعه خبر داد و گفت: یکی از برنامه های وزرات صمت کاهش بهای تمام شده تولید است و ایران خودرو در این راستا پروژه‌های زیادی مانند داخلی سازی و تولید اکسل پیچشی تارا را به سرانجام رسانده است.
وی افزود: این قطعه با مشارکت هفت شرکت گروه صنعتی و به همت کارکنان و مهندسان شرکت صنایع ماشین ابزار طراحی و تولید شده است. وضعیت کیفی این قطعه از مشابه خارجی آن بالاتر بوده و قابلیت صادرات نیز خواهد داشت. 
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: حضور وزیر محترم صمت و رویکردهای نوین این وزارتخانه، نویدبخش تحول در صنعت است که منجربه افزایش داخلی سازی، مدیریت بهای تمام شده، اشتغال زایی و توسعه صنایع کشور به ویژه صنعت خودرو خواهد شد. 
مقیمی با بیان این‌که توقف تولید در ایران خودرو معنا ندارد گفت: نگاه ایران خودرو همواره توسعه و ارتقای محصولات بوده و سکون در این گروه جایی ندارد.
گفتنی است، مراسم بهره برداری از خط تولید اکسل پیچشی خودرو تارا با حضور حدادی، نماینده مردم نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان، رضایی و مطلب‌زاده، اعضای هیات‌ مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن و تولیدکنندگان قطعات خودرو در البرز، امام جمعه ساوجبلاغ و مدیرعامل ساپکو در شرکت صنایع ماشین ابزار ایران خودرو برگزار شد.
در ادامه، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از شرکت ومکو نیز بازدید کرد. در نشست مقیمی با مدیران ارشد  این شرکت،‌ گزارشی از روند داخلی سازی و تولید در شرکت ومکو ارایه شد. ومکو تولیدکننده اکسل خودروهای تجاری ایران خودرو است. بازدید از شرکت قالب‌های صنعتی ایران خودرو نیز از دیگر برنامه های مقیمی بود. وی از مراحل طراحی و ساخت قالب‌های بدنه و سیستم تعلیق تارا بازدید کرد. مدیرعامل شرکت قالب‌های صنعتی نیز گزارشی از روند داخلی سازی تولید و برنامه های پیش بینی شده برای تحقق اهداف ایران خودرو ارایه کرد. پروژه تامین خط هات استمپینگ از جمله پروژه‌های مهم شرکت قالب‌‌های صنعتی ایران خودرو است. اجرای الزامات استانداردی، افزایش استحکام و ایمنی خودرو، کاهش مصرف سوخت و در نهایت کاهش آلایندگی محصول از مزایای این پروژه است. از دیگر مزایای اجرای این پروژه استحکام بدنه خودرو است که در زمان تصادف برای سرنشینان ایمنی بیشتری ایجاد خواهد کرد. پروژه توسعه‌ای Hot stamping شرکت قالب های صنعتی ایران خودرو  در مرحله تحقیقاتی است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین