پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403-3:51 شمسی /4/25/2024 3:51:48 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25863
  • زمان انتشار:چهارشنبه 21 مهر 1400-20:15
خرید و فروش راکد شد، قیمت پایین آمد

بازار خودرو کشور این روزها مانند هوای غروب پاییز سرد شده و کمتر خرید و فروشی در آن صورت می گیرد.
پاییز سرد بازار خودرو

به گزارش خبرنگار خودرونامه، بنا به گفته فعالان بازار، معاملات خودرو تقریبا قفل شده و کمتر کسی اقدام به خرید می کند. اینکه چرا چنین اتفاقی رخ داده، بیش از هر مسئله دیگری به چشم انتظاری شهروندان بابت سرنوشت واردات خودرو و برجام مربوط می شود.

خیلی ها منتظرند تا در وهله اول تکلیف مصوبه آزادسازی قیمت خودرو مشخص شود، زیرا با تایید آن توسط شورای رقابت، ورود خودروهای خارجی پس از سه سال و اندی از سر گرفته خواهد شد. آنها خوب می دانند که ازسرگیری واردات به معنای ریزش قیمت در بازار است و هم خودروهای داخلی و هم وارداتی ها مشمول افت قیمت خواهند شد. 

از آن سو سرنوشت برجام نیز نقش مهمی در آینده بازار خودرو دارد. اگر برجام احیا شود، شاهد کاهش انتظارات تورمی و قیمت ارز خواهیم و بود در پی این اتفاقات، منحنی قیمت در بازار خودرو هم نزولی می شود. حال فرض کنیم این دو اتفاق (ازسرگیری واردات و احیای برجام) هر دو با هم رخ دهند؛ در این صورت بازار خودرو ریزش قیمت سنگین تری را به خود خواهد دید.

به هر حال هم اکنون در بازار خودرو معاملات به حداقل رسیده و قیمت نیز کمی پایین آمده است و بعید به نظر می رسد تا مشخص شدن سرنوشت واردات و برجام، خرید و فروش رونق خاصی را به خود ببیند.  


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین