پنجشنبه 9 فروردين 1403-19:33 شمسی /3/28/2024 7:33:51 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25460
  • زمان انتشار:يکشنبه 7 شهريور 1400-15:36

در حالی که مدت‌هاست جای خودروهای سواری در سطح قیمتی ۳ در گزارش‌های ارزیابی کیفی خودروهای سواری، خالی است، آخرین ارزیابی کیفی صورت گرفته از خودروهای سواری تولیدی تیرماه سال جاری نشان می‌دهد که این جایگاه با بازگشت برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک به بررسی کیفی آن‌ها و البته بازگشت به چرخه تولید، پر شده است.
ارزیابی‌ کیفی خودروهای داخلی در تیر ماه

به گزارش خودرو‌نامه، براساس گزارش ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) از خودروهای سواری تولیدی در تیرماه خودروسازان داخلی، باکیفیت‌ترین خودرو دناپلاس توربواتوماتیک ایران‌خودرو با کسب پنج ستاره کیفی است و پس از آن شش خودرو چهار ستاره و ۲۳ خودرو سه ستاره قرار گرفته‌اند؛ کم‌کیفیت‌ترین خودروی تولید خودروسازان داخلی در بخش سواری، MVM X۳۳ S مدیران‌خودرو شناخته شده است.  طبق ارزیابی صورت گرفته در سطح قیمتی ۱ تنها به خودرو تیگو ۷ مدیران‌خودرو اشاره شده که سه ستاره از پنج ستاره کیفی را به خود اختصاص داده است.   

در خودروهای در سطح قیمتی ۲ نیز، تنها خودرو هایما S۷ اتوماتیک (ایران‌خودرو خراسان) در این ارزیابی وجود دارد که چهار ستاره کیفی را کسب کرده است.پس از آن‌ها هم خودروهای جک S۳ و جک S۳ (بهمن موتور)، تیگو ۵ و آریزو ۵ توربو (مدیران‌خودرو) و SWM G۰۱ (سیف‌خودرو) سه ستاره‌ای شده‌اند.  

در این سطح قیمتی، MVM X۳۳ S تنها محصول دو ستاره کیفی گزارش‌ ارزیابی کیفیت سواری‌های تولیدی تیر ماه ۱۴۰۰ است.در گروه قیمتی ۳ که پس از مدت بسیار طولانی، مجدد در گزارشات ارزیابی به چشم می‌خورد نیز تنها به برلیانس H۳۳۰ اتوماتیک اشاره شده که نشان از بازگشت تولید خودرو به سبد محصولات گروه پارس‌خودرو دارد. این خودرو موفق به کسب سه ستاره از پنج ستاره کیفی شده است.در سطح قیمتی چهار نیز در میان خودروهای سواری تولیدی همانطور که اشاره شد، همچنان در صدر جدول دناپلاس توربواتوماتیک با پنج ستاره کیفی قرار گرفته و پس از آن پژو ۲۰۷ اتوماتیک و همچنین ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما و دناپلاس موفق به کسب چهار ستاره کیفی شده‌اند.  

همچنین در سطح قیمتی ۴، خودروهای پژو ۲۰۶، دنا، رانا، پژو پارس اتوماتیک (تولید ایران‌خودرو کرمانشاه)، پژو پارس (ایران‌خودرو، ایران‌خودرو خراسان، فارس، مازندران، کرمانشاه و صنایع خودروسازی فردا)، سورن پلاس (ایران‌خودرو تبریز) و سمند تبریز نیز سه ستاره‌ای شده‌اند.در همین سطح قیمتی پژو ۴۰۵ تولید ایران‌خودرو خراسان که پس از خروج یکساله این خودرو از سبد محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو، تنها به جهت ایفای تعهدات پیش از توقف تولید، همچنان بر مدار تولید است، با سه ستاره کیفی تولید می‌شود. با توجه به اینکه در ارزیابی خرداد ماه ۱۴۰۰، به این محصول اشاره‌ای نشده بود، تصور کردیم، تعهدات این خودرو به اتمام رسیده و بساط تولید ۴۰۵ ‌ها به کلی برچیده شده اما حضور مجدد آن در ارزیابی تیرماه نشان داد که خط تولید این خودرو در ایران‌خودرو خراسان همچنان فعال است.  در نهایت نیز در سطح قیمتی ۵، خودرو کوییک (سایپا) چهار ستاره کیفی را کسب کرده است.

پس از آن کوییک R (پارس‌خودرو)، تیبا ۲ (سایپا) و تیبا ۲ پلاس (سایپا)، تیبا و تیبا پلاس (سایپا-سیتروئن)، ساینا و ساینا S (پارس خودرو)، ساینا کاشان و ساینا پلاس کاشان (سایپا- سیتروئن) همگی در رده خودروهای با سطح کیفیت سه ستاره کیفی قرار گرفته‌اند.


منبع: ایسنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین