جمعه 10 فروردين 1403-16:24 شمسی /3/29/2024 4:24:06 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25430
  • زمان انتشار:چهارشنبه 3 شهريور 1400-18:16

یک کارشناس خودرو با اشاره به رکود شدید حاکم در بازار خودرو گفت: در حال حاضر نمایشگاه‌های فروش ماشین در بسیاری از نقاط کشور تعطیل هستند و به همین دلیل است که فروشندگان بر اساس سلیقه قیمت‌گذاری می‌کنند اما اکثرا معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.
قیمت گذاری سلیقه ای در بازار خودرو

به گزارش خودرونامه، کاظم محمدی‌نیکخواه در خصوص وضعیت بازار خودرو اظهار کرد: در حال حاضر نمایشگاه‌های فروش ماشین در بسیاری از نقاط کشور تعطیل هستند و به همین دلیل است که فروشندگان بر اساس سلیقه قیمت‌گذاری می‌کنند، اما اکثرا معامله‌ای صورت نمی‌گیرد. مشکل اصلی این است که روند عرضه و تقاضای خودرو در کشور به شکل مطلوبی صورت نمی‌گیرد. نزدیک شدن قیمت پراید به ۱۴۰ میلیون تومان یک شایعه است و هیچ معامله‌ای از جانب مصرف کننده با این رقم ثبت نشده است.

وی افزود: وقتی که بازار در رکود به سر ببرد و فعالتی وجود نداشته باشد، فروشنده‌های مختلف بدون هیچ قاعده خاصی در سایت‌های اینترنتی برای خودروها قیمت‌گذاری کرده و آن‌ها را به فروش می‌رسانند.

این کارشناس خودرو با اشاره به رکود شدید حاکم در بازار خودرو بیان کرد: متاسفانه بازار در حدی راکد است که امکان دارد از پراید با قیمت ۱۳۰ میلیون تومان نیز استقبال شود. بحث مطرح شده بحث عرضه و تقاضا است و زمانی که تولید یک سری از خودروها متوقف شد، این شایعه رواج یافت که تعداد خودرو برای عرضه کاهش پیدا کرده است. البته که نوسانات قیمت دلار نیز نقش پررنگ و تعیین کننده‌ای در قیمت خودرو دارد.

محمدی نیکخواه ادامه داد: تا چند روز آتی شاهد جابه‌جایی دولت هستیم و پس از آن تغییرات چشمگیری رخ خواهد داد. هر تصمیمی در خصوص مذاکرات وین گرفته شود، در زمان کوتاه تاثیرگذاری بسیار زیادی خواهد داشت. بنده معتقدم که اگر مذاکرات برجام نتیجه مثبتی داشته باشد، تحول بزرگی در کشور ایجاد خواهد شد و قیمت ارز نیز کاهش پیدا خواهد کرد و در پی کاهش قیمت ارز شاهد سیر روند نزولی سایر کالاها در کشور، از جمله خودرو خواهیم بود.

وی همچنین گفت: پیشنهاد بنده به مردم این است که درحال حاضر و در هیاهوی بازار خودرو، از خرید ماشین صرف‌نظر کرده و تا زمان جابه‌جایی دولت‌ و تعیین تکلیف روابط بین‌الملل صبر پیشه کنند.

 

منبع : ایسنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین