چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403-12:48 شمسی /5/15/2024 12:48:14 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25362
  • زمان انتشار:جمعه 29 مرداد 1400-15:25

دبیر کانون سراسری کامیون‌داران با اشاره به روند کُند نوسازی کامیون‌های فرسوده، گفت:قیمت کامیون دست‌دوم ۵۰ هزار یورو است، اما دولت عوارض گمرکی یک کامیون نو را دریافت می‌کند.
مانع دولتی پیش روی نوسازی ناوگان باری

به گزارش خودرونامه، احمد کریمی با اشاره روند کُند نوسازی کامیون‌های فرسوده در کشور، اظهار کرد: دولت باید هزینه‌های نوسازی کامیون‌های فرسوده را کاهش دهد. الان بخشی از هزینه‌ها را خود دولت اضافه می‌کند؛ وقتی قیمت فلان کامیون در اروپا حدودا 50 هزار یورو است، چرا دولت مالیات آن را بر اساس کامیون صفر کیلومتر دریافت می‌کند؟

وی افزود: دولت می گوید قیمت این کامیون در اروپا 110 هزار یورو است و عوارض گمرکی و مالیات این کامیون را بر اساس کامیون نو دریافت می‌کند. وی تصریح کرد:‌ این یکی از مسائلی است که باعث کُند شدن روند نوسازی ناوگان باری سنگین در کشور شده است. در حال حاضر حدود 250 هزار خودرو باری سنگین فرسوده در کشور وجود دارد که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای طی سال‌های اخیر تلاش کرده نسبت به نوسازی آنها اقدام کند. در این راستا اسفندماه سال 94 وزیر وقت راه و شهرسازی با وزیر نفت تقاهمنامه نوسازی 65 هزار کامیون فرسوده را امضا کردند. خروجی این تفاهمنامه نوسازی کمتر از پنج هزار دستگاه بود.

پیش تر صدراله بمانا، مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز اعلام کرده بود در گروه‌بندی باری حدود 32 درصد ناوگان یعنی 114 هزار دستگاه فرسوده است. گروه‌بندی دیگری نیز داریم که بر اساس آن 50 هزار کامیون‌ بالای 40 سال و 77 هزار دستگاه کامیون با سن بالای 35 سال در کشور تردد دارند. بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته پیش‌بینی شده است در صورت اجرای قراردادها و واردات، تا دو سال آینده 45 هزار دستگاه کامیون فرسوده نوسازی شود.

منبع:تسنیم


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین