پنجشنبه 9 فروردين 1403-14:4 شمسی /3/28/2024 2:04:35 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25300
  • زمان انتشار:چهارشنبه 20 مرداد 1400-14:18

سخنگوی انجمن تایر از درخواست افزایش 15 درصدی قیمت انواع تایر خبر داد.
تایر گران می شود؟

به گزارش خودرونامه، مصطفی تنها با بیان اینکه تولیدکنندگان تایر خواستار افزایش 15 درصدی قیمت محصولاتشان هستند، اظهار داشت: هنوز مصوبه‌ای در این زمینه صادر نشده و بحث‌ها در مورد زمان اجرای این افزایش قیمت نهایی نشده است. 

وی تصریح کرد: با توجه به آزادسازی قیمت‌گذاری تایر، تولیدکنندگان می‌توانند قیمت محصولاتشان را با نظارت سازمان حمایت تغییر دهند، در حال حاضر بحث‌ها برای افزایش 15 درصدی قیمت تایر از شهریورماه مطرح است ولی هنوز زمان اجرا نهایی نشده است. سخنگوی انجمن تایر در پاسخ به این سؤال که آیا تولید و فروش تایر در سامانه جامع تجارت به ثبت می‌رسد نیز گفت: این کار همیشه انجام می‌شود البته با توجه به انباشت تایر در بازار، قرار شد الزام به ثبت در این سامانه برای برخی انواع تایر وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: هم اکنون با مازاد انواع تایر در بازار روبه‌رو هستیم و برخی فروشندگان برای نقد کردن پول خود، این محصولات را با تخفیف عرضه می‌کنند.تنها با بیان اینکه در حال حاضر گران فروشی در مورد تایرهای داخلی نداریم،‌ گفت: بسیاری از مراکز عرضه، تایر را با نرخ مصوب و حتی پایین‌تر نیز عرضه می‌کنند. 

به گفته سخنگوی انجمن تایر ممکن است در مورد خرید برخی انواع تایر مانند تایر خودروهای خاص مقداری مشکل وجود داشته باشد ولی در مورد تایر خودروهای داخلی مانند پراید و پژو با انباشت در بازار روبه‌رو هستیم.

وی با بیان اینکه درخواست افزایش 15 درصدی قیمت هم برای تایر سواری و هم برای تایر باری مطرح است،‌ گفت: این درخواست به دنبال افزایش قیمت مواد اولیه مانند دوده‌ها، روغن، نفت و فولاد مطرح شده است. 

منبع:فارس


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین