سه شنبه 4 ارديبهشت 1403-20:27 شمسی /4/23/2024 8:27:22 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25216
  • زمان انتشار:دوشنبه 11 مرداد 1400-23:3
خودرونامه صورت های مالی غول های جاده مخصوص را بررسی کرد

خودروساز بزرگ کشور توانستند در چهار ماه امسال فاصله بین تولید و فروش محصولات خود را کاهش دهند.
خودروسازان چقدر فروختند؟

به گزارش خودرونامه،طبق صورت های مالی ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو، این سه شرکت در مجموع طی چهار ماه ابتدایی امسال 289 هزار و 138 دستگاه انواع محصول را به تولید رسانده اند و در مقابل، 288 هزار و 275 دستگاه فروش داشته اند. بنابراین فروش آنها در مقایسه با تولید طی بازه زمانی موردنظر، 863 دستگاه کمتر بوده است. آمار همچنین نشان می دهد سه خودروساز بزرگ کشور در مقایسه با چهار ماه ابتدایی سال گذشته، 24 درصد رشد فروش داشته اند.

طی ماه های گذشته معمولا فروش خودروسازان بسیار کمتر از تولید آنها گزارش می شد، موضوعی که به نظر می رسید با دپوی عمدی محصولات (به قصد افزایش قیمت) و تولید خودروهای ناقص در ارتباط بود. با توجه به سیاست قیمت گذاری دستوری و ادعای خودروسازان مبنی بر زیان دهی، آنها گاهی محصولات خود را دپو می کنند تا پس از اعلام قیمت های جدید، نسبت به فروش اقدام و این گونه زیان کمتری را متحمل شوند. همچنین به دلیل کمبود قطعات، بخشی از تولید خودروسازان امکان تجاری سازی ندارد و راهی انبار می شود تا پس از تامین قطعات و تکمیل کاری، تجاری سازی شده و فروش برود. حالا آن طور که صورت های مالی نشان می دهد، خودروسازان توانسته اند فاصله زیاد بین تولید و فروش را کم کنند، موضوعی که می تواند ریشه در عرضه بخشی از محصولات دپویی به بازار و همچنین تجاری سازی خودروهای ناقص داشته باشد. 

اما در بین سه خودروساز بزگ کشور، بیشترین فروش نصیب ایران خودرو شده، شرکتی که در چهار ماه ابتدایی امسال نزدیک به 134 هزار دستگاه خودرو فروخته است. آبی های جاده مخصوص در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از 30 درصد رشد فروش داشته اند. از سایپا نیز خبر می رسد این شرکت توانسته با فروشی تقریبا 119 هزار دستگاهی، حدودا 20 درصد رشد فروش را تجربه کند. در نهایت پارس خودرو نیز با فروشی نزدیک به 36 هزار دستگاه در چهار ماه ابتدایی امسال، 24 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین