پنجشنبه 9 فروردين 1403-14:22 شمسی /3/28/2024 2:22:16 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:25120
  • زمان انتشار:شنبه 2 مرداد 1400-7:41

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر افزایش بهره‌وری دارایی‌ها، تولید صادرات‌محور و عرضه محصولات جدید گفت: برای امسال هشت پروژه توسعه‌ای جدید تصویب کرده‌ایم که آینده ایران خودرو را تضمین خواهد کرد.
نقشه راه ایران خودرو برای آینده

به گزارش خودرونامه به نقل از ایکوپرس، فرشاد مقیمی در مجمع عمومی عادی سالانه ایران خودرو، ضمن تشریح عملکرد سال مالی ۱۳۹۹، برنامه‌های تدوین شده امسال در حوزه‌های مختلف، توسعه محصول،‌ تولید، فروش و سودآوری را تبیین کرد.

وی سال ۱۴۰۰ را سال اتفاقات خوب برای ایران خودرو توصیف کرد و با اشاره به رویکردهای دولت سیزدهم در زمینه خودرو خاطرنشان کرد: اصلاح عادلانه قیمت و جبران زیان‌دهی تولید، حفظ جریان تامین،‌ تولید و عرضه محصول صادرات‌محور، توسعه محصولات و قوای محرکه، به روزآوری تعهدات مالی و فروش، فعال‌سازی بازارهای صادراتی و حمایت از سهم در بازار سرمایه بخشی از برنامه‌های ایران خودرو برای امسال است.

مقیمی با اشاره به تولید تارا اتوماتیک در مهر امسال گفت: تارا از استانداردهای ۸۵ گانه، عبور می‌کند در صورتی که الزامات فعلی کمتر از این تعداد است، از جمله آن،‌ استاندارد عابر پیاده است که در این محصول رعایت شده است.

وی از توقف تولید محصول آریسان به دلیل مسائل زیست محیطی، به عنوان یکی از اقدامات مسوولانه ایران خودرو نام برد و گفت: در حال حاضر پروژه‌های بهبود برای رسیدن به استانداردهای زیست محیطی اجرا می‌شود تا ظرف ماه‌های آینده این محصول با تغییرات و موتور XU۷ پلاس به تولید انبوه برسد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به کاهش تعهدات معوق به مشتریان در پایان سال گذشته به ۲۱ هزار دستگاه، از رسیدن این عدد به ۱۶ هزار دستگاه در حال حاضر خبر داد که در پایان هفته آینده و همزمان با پایان تعطیلات تابستانی ایران خودرو نیز کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مراحل تولید محصول کراس اوور پروژه K۱۲۵ آغاز شده، گفت: نمونه اولیه این خودرو در شهریور رونمایی خواهد شد.

به گفته مقیمی، افزایش سهم بازار سواری از ۴۸ درصد به ۵۵ درصد در سال گذشته با وجود توقف تولید خودروهای مونتاژی، نتیجه اقدامات متنوعی است که در این سال انجام شده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه در سال گذشته موفق شدیم تا ۱۳۲ میلیون دلار کاهش هزینه در راستای جهش تولید و ساخت داخل ایجاد کنیم، گفت: این دستاورد به کمک قطعه‌سازان و مجموعه‌های همکاران بیرونی محقق شده است. این عدد برای سال جاری، ۱۳۳ میلیون یورو پیش‌بینی شده است که تاکنون نیز ۱۳ میلیون یورو از آن محقق شده است.

مقیمی با اشاره به عرضه محصولات جدید در سال جاری عنوان کرد: امسال خودروی ۲۰۷ پانوراما با گیربکس ۶ سرعته عرضه خواهد شد.

به گفته وی خودروی برقی و هیبرید داخلی‌سازی شده ایران خودرو در صورت رفع موانع اقتصادی از سوی حاکمیت، توانایی تولید انبوه را دارد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین