شنبه 1 ارديبهشت 1403-2:31 شمسی /4/20/2024 2:31:40 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24700
  • زمان انتشار:شنبه 22 خرداد 1400-16:28

هکرها به اطلاعات بیش از سه میلیون نفر از مشتریان شرکت خودروسازی فولکس‌واگن در آمریکا و کانادا دست یافته‌اند. گفته می‌شود اطلاعات شخصی این افراد و حتی شماره‌های حساب بانکی آن‌ها به سرقت رفته است.
حمله سایبری گسترده به شرکت فولکس‌واگن در آمریکا و کانادا

به گزارش خودرونامه به نقل از دویچه وله فارسی، یک شرکت تحت قرارداد با شرکت فولکس‌واگن اقدام به گردآوری اطلاعات شخصی مشتریان و متقاضیان خودروهای ساخت این شرکت با هدف بازاریابی نموده بود.

اطلاعات بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مشتریان خودروهای آئودی و فولکس‌واگن توسط این شرکت ذخیره شده بود.

گفته می‌شود اطلاعات این افراد دست‌کم به مدت یک سال در دسترس هکر‌ها بوده است. این اطلاعات از جمله شماره گواهینامه رانندگی و شماره بیمه اجتماعی این افراد را شامل می‌شده است.

رسانه‌های آمریکا در گزارش خود نوشته‌اند که اطلاعات حساس شخصی برخی از مشتریان شرکت فولکس‌واگن و از جمله شماره حساب بانکی، آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن و حتی شماره پلاک خودروهای آنان نیز به سرقت رفته است.
شرکت فولکس‌واگن در اطلاعیه خود اعلام کرده است که اطلاعات سرقت رفته بیشتر مربوط به مشتریان آئودی بوده است.

همین گزارش می‌افزاید که اطلاعات حدود سه میلیون و یکصد هزار نفر از مشتریان آئودی در آمریکا و اطلاعات ۱۶۳ هزار نفر از مشتریان این شرکت خودروسازی در کانادا از طریق نفوذ هکرها به بانک اطلاعاتی شرکت یاد شده به سرقت رفته است. افزون بر آن اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ مشتری شرکت فولکس‌واگن در آمریکا نیز لو رفته است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین