شنبه 10 خرداد 1404-12:40 شمسی /5/31/2025 12:40:08 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24674
  • زمان انتشار:سه شنبه 18 خرداد 1400-15:33
یک کارشناس صنعت قطعه سازی خواستار شد:

مجتبی نظری گفت: دولت برای تولید کننده باید نقش حمایتی و نظارتی داشته باشد و زمینه اقتصاد را فراهم و سیاست گذاری انجام دهد اما کار را به خود تولیدکنندگان واگذار کند.
دولت کار را به تولیدکنندگان خودرو واگذار کند

به گزارش خودرونامه به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت و گو، مجتبی نظری ضمن اشاره به توانمندی قطعه سازان ایرانی برای صادرات بیان کرد: تا زمانی که مشکلات تحریمی و انتقال پول وجود نداشت، صادرات انجام می‌شد.


این کارشناس صنعت قطعه سازی قیمت پایین تمام شده را در گرو تولید اقتصادی دانست و گفت: سود تولید خودرو در تیراژ و تولید انبوه است و از زمانی که به بالای 500 هزار تیراژ می‌رسد، سود آور خواهد بود.


وی با بیان اینکه صنعت خودرو به تکنولوژی روز و تکنولوژی نیاز به سرمایه بالا دارد، تصریح کرد: رقابت بالای ثبت نام خودرو به دلیل تصمیمات دولتی است که جریان عرضه و تقاضا را نصیب برخی دلالان می‌کند و شیوه اشتباهی است.


افراد با دانش، طرح‌های خود را ارائه دهند


نظری ضمن گلایه از غیر حرفه‌ای عمل کردن افرادی که دانش و توانایی دارند خاطرنشان کرد: افراد توانا باید طرح‌های خودشان را ارائه دهند و در شرکتهای مختلف دانش خود را به کار گیرند.


این کارشناس قطعه سازی در رادیو گفت و گو نظارت دولت بر اقتصاد و تولید را امری طبیعی خواند و خاطرنشان کرد: در جریان تحریم‌ها، سختی واردات به تولید کنندگان کمک شایانی کرد و دولت برای تولید کننده باید نقش حمایتی و نظارتی داشته باشد.


وی گفت: دولت باید زمینه اقتصاد برای تولید را فراهم کند و سیاست گذاری را انجام دهد اما کار را به خود تولیدکنندگان واگذار کند.

 

بخش خصوصی؛ حیات خلوت دولت ها


نظری ضمن ابراز نگرانی نسبت به 12 هزار و 800 نفر پرسنل این صنعت تشریح کرد: بخش خصوصی حیات خلوت دولت‌ها شده و دولت هر زمان که بخواهد به آن دستور می‌دهد در حالی که باید نگاه به تولید کننده خصوصی نگاه خوبی باشد.

وی در ادامه، ایران خودرو و سایپا را جزو سرمایه‌های مملکت دانست اذعان کرد: طراحی در صنعت خودروسازی مسیری دارد که تغییرات روی پلتفرم‌های آن ایجاد می‌شود و بسیاری از تغییراتی که دیده می‌شود در حالی است که بیشتر قطعات آن ثابت است.

 

تغییر شکل خودرو به معنای ساخت خودروی جدید نیست


این کارشناس با بیان اینکه تغییر و بهبود شکل ظاهر و ساختار خودرو به معنای ایجاد خودوریی جدید نیست گفت: در دنیا پلتفرم خودرو طراحی می‌شود و خودور ساز با قطعات مشترک و تغییر کوچکی در قطعات خاص مدل‌های مختلف را ارائه می‌دهد که به معنای تفاوت در کارایی خودروهاست.


نظری همچنین صنعتی بودن خودرو را مهم انگاشت و ضمن اشاره به ضرورت بکارگیری سایر علوم در این صنعت اذعان کرد: اهمیت این بکارگیری به دلیل حمایت و دانش و همچنین اقتصاد بازار است.


وی در پایان متذکر شد: دولت آینده روی صنعت خودرو حساب باز نکند چرا که این صنعت امروز به کمک احتیاج دارد و می‌تواند به صنعت روز دنیا برسد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین