جمعه 7 ارديبهشت 1403-23:58 شمسی /4/26/2024 11:58:30 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24364
  • زمان انتشار:شنبه 4 ارديبهشت 1400-15:42
بهرام شهریاری در گفت‌وگو با خودرونامه مطرح کرد:

بهرام شهریاری،کارشناس بازار خودرو درگفت‌وگو با خودرو نامه با اشاره به بازگشت شرکت "رنو" به صنعت خودروسازی در ایران گفت: شرکت رنو از جمله شرکت هایی بود که به شیوه درست با ایران همکاری کرد و بازگشت رنو خوش یمن است.
بستر مناسب برای بازگشت شرکت «رنو» فراهم شود

او با اشاره به اینکه در شرایط فعلی حضور شرکت رنو دور از ذهن است،بیان کرد: در شرایط فعلی و با توجه به نوسان و عدم ثبات اقتصاد در کشور بعید است که «رنو»در ایران فعالیت خود را ادامه بدهد، چراکه با توجه به کاهش ارزش پول ایران سهام رنو ۴ برابر کاهش پیدا کرده است و این عدم امنیت می تواند دلیلی بر کمرنگ بودن حضور رنو در ایران باشد.
این کارشناس بازار خودرو با تاکید بر اینکه باید زیرساخت ها در کشور فراهم شود تا در کنار شرکت «رنو»سایر خودروسازان هم تمایل به سرمایه گذاری در ایران را داشته باشند، اظهار داشت: به نظر می آید که در شرایط فعلی شرکت رنو و سایر خودروسازان برای حضور در صنعت خودروسازی ایران نیاز به انگیزه و تشویق دارند صنعت خودرو باید از انحصار بیرون بیاید و هر چه انحصار کم رنگ تر شود ،سرمایه‌گذاری تقویت شده واشتغال ایجاد می کند.
به گفته او این باور که واردات خودرو به نفع اقتصاد کشور است، باوری غلط است.
شهریاری با بیان اینکه ثبات اقتصادی مهمترین دلیل برای حضور شرکت های مهم برای سرمایه گذاری در ایران است،تصریح کرد: تلاطم فعلی اقتصاد مانع از سرمایه‌گذاری خواهد شد، بنابراین با ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری که در بازار رقابت را ایجاد می کند ضمن افزایش کیفیت و کاهش قیمت می‌توانیم شاهد خدمات مطلوب باشیم.
این کارشناس بازارخودرو در پایان گفت: تا قبل از پذیرش برجام بعید می‌دانم که شرکت «رنو» برای ادامه فعالیت خود در ایران اقدام کند و با توجه به نزدیک شدن به پایان فعالیت دولت فعلی باید منتظر ماند که مذاکرات برجام چه سر انجامی خواهد داشت.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین