پنجشنبه 9 فروردين 1403-19:38 شمسی /3/28/2024 7:38:37 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24350
  • زمان انتشار:پنجشنبه 2 ارديبهشت 1400-8:6

معاون سازمان ملی استاندارد ضمن تشریح ۹ استاندارد تعلیق شده برای صنعت خودرو، گفت: اگر شورای عالی استاندارد تصمیم به بازگشت این استانداردها بگیرد، قطعا رعایت این ۹ مورد مثل قبل الزامی خواهد شد. 
جزئیات استانداردهای تعلیقی خودرو

به گزارش خودرونامه، وحید مرندی مقدم با اشاره به اینکه به دلیل شرایط کشور، اجرای ۹ استاندارد از استانداردهای ۸۵ گانه الزامی برای صنعت خودرو به حالت تعلیق درآمده است، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه صنعت خودروی کشور و تاثیر آن در تولید داخلی، شورای عالی استاندارد که رعایت ۸۵ استاندارد را برای صنعت خودرو الزامی کرده بود، اجرای ۹ استاندارد را تعلیق کرده است. معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد افزود: با تعلیق ۹ استاندارد، در حال حاضر رعایت ۷۶ استاندارد از سوی خودروسازان الزامی است.

وی تصریح کرد: البته باید در نظر داشت که این ۸۵ استاندارد مجموعه‌ای از استانداردهاست و وقتی می‌گوییم ۹ استاندارد تعلیق شده به معنای این نیست که همه خودروهای تولید شده این ۹ استاندارد را رعایت نکرده‌اند؛ شاید یک یا دو مورد از این استانداردها برای یک خودرو باشد.

مرندی مقدم گفت: این استانداردها شامل حفاظت از عابر پیاده، نشانگر تعویض دنده، نشانگر فشار باد تایر، کنترل پایداری در ترمزگیری، چراغ رانندگی در روز، الزامات نصب چراغ، سیستم ترمز اضطراری پیشرفته، سیستم هشدار انحراف از مسیر، استحکام کابین خودروهای تجاری است.

منبع: مهر


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین