جمعه 7 ارديبهشت 1403-7:8 شمسی /4/26/2024 7:08:41 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24254
  • زمان انتشار:سه شنبه 17 فروردين 1400-21:1
همزمان با موج چهارم کرونا

فریبا رسولی: این روزها کرونا بار دیگر سرکش شده و آن‌طور که مقامات بهداشت کشور می‌گویند، با موجی سهمگین‌تر از گذشته از شیوع این ویروس مرگبار مواجه خواهیم شد. 
خودروسازان دورکار شدند

از همین رو شنیده می‌شود خودروسازان نیز برای کاهش شیوع این ویروس به خصوص در خطوط تولید، پرسنل خود را دورکار کرده‌اند. در این شرایط قرمز کرونایی هرچند حکم تعطیلی برخی صنوف و مشاغل صادر شده، با این حال دولت اصرار به تداوم فعالیت بخش تولید دارد و در این بین، خودروسازی نیز جزو بخش‌هایی است که تعطیل نیست.

این در حالی است که احتمال ابتلا به کرونا در خطوط تولید خودرو و قطعات به توجه به ارتباط نزدیک کارگران و همچنین فضای سربسته بسیار بالا است. سال گذشته نیز در جریان موج‌های ابتدایی کرونا، بخشی از پرسنل خودروسازی کشور به این ویروس مبتلا و تعدادی از کارگران نیز جان خود را از دست دادند. خودروسازان البته تاکید داشتند که تدابیر بهداشتی را رعایت می‌کنند، با این حال کرونا گستاخ‌تر از این حرف‌ها بود.

در مقطع فعلی نیز هرچند نسبت به سال گذشته با تغییر پروتکل‌های بهداشتی به خصوص الزام به ماسک زدن مواجه هستیم، با این حال، کرونا هم سرکش‌تر شده است. در این اوضاع بحرانی، دو دیدگاه وجود دارد؛ یکی تعطیلی خودروسازان و قطعه سازان (حداقل برای دو هفته) و دیگری نیز تداوم فعالیت در این صنایع. تعطیلی و تداوم فعالیت صنعت خودرو به نوعی دوراهی جان و نان تعبیر می‌شود، چه آنکه با خواباندن خطوط تولید، تیراژ افت می‌کند و این موضوع تبعات اقتصادی خود را به همراه دارد و تداوم تولید هم ریسک ابتلا و مرگ کرونایی را افزایش می‌دهد.

طبق آخرین اخبار، گویا تعطیلی واحدهای تولید خودرو حتی با وجود قرمز شدن شرایط کرونایی در تهران، منتفی است و قطعه سازان نیز چاره‌ای جز تداوم تولید ندارند. البته بنابر گفته منابع آگاه، گویا دو خودروساز بزرگ کشور برای کاهش ریسک کرونا در خطوط تولید و غیر تولیدی خود، دورکاری را در دستور کار قرار داده‌اند.

این اقدام هرچند ریسک ابتلا به کرونا را در خودروسازی پایین خواهد آورد، اما به صفر نمی‌رساند. در این شرایط، بهتر است خودروسازان حالا که امکان تعطیلی کامل را ندارند، پروتکل‌های بهداشتی را سفت و سخت‌تر از قبل تعیین کنند تا ریسک ایتلا به ویروس کرونا در بین پرسنل بیشتر و بیشتر کاهش پیدا کند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین