جمعه 31 فروردين 1403-6:1 شمسی /4/19/2024 6:01:48 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24161
  • زمان انتشار:يکشنبه 24 اسفند 1399-20:14
تارا و شاهین باز هم در گزارش کیفی غیبت کردند

خودرونامه: جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در حالی اعلام شد که باز هم خبری از محصولات جدید ایران خودرو و سایپا در آن نبود. 
کیفیت تار خودروهای جدید

در این گزارش که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران آن را تهیه کرده، نه تارا (محصول جدید ایران خودرو) و نه شاهین (خودرو جدید سایپا) هیچکدام حضور ندارند تا کیفیت آنها همچنان محل پرسش و تردید باشد. این دو خودرو از پاییز امسال وارد خطوط تولید دو خودروساز بزرگ کشور شده و پیش فروش نیز شدند.

طبق وعده ایران خودرو و سایپا، تحویل تارا و شاهین به زودی آغاز خواهد شد، حال آنکه هنوز سطح کیفی آنها روی کاغذ نیز برای مشتریان مشخص نشده است. در گزارش کیفیت بهمن اما تنها یک تغییر کیفی نسبت به دی مشاهده می‌شود و آن افزایش ستاره‌های کوئیک است. بر این اساس کوئیک به جمع خودروهای چهار ستاره اضافه شده تا سایپا برای اولین بار از بین خودروهای داخلی‌اش نماینده‌ای در این جمع داشته باشد.

دیگر خودروهای ارزیابی شده در بهمن، تغییر کیفی خاصی نسبت به دی نداشته و تعداد ستاره‌هایشان کم و زیاد نشده است. طبق گزارش منتشره، همچنین تنها یک خودرو داخلی توانسته در ارزیابی کیفی بهمن، پنج ستاره کامل را کسب کند و آن دنا پلاس توربو اتومات است. پیش‌تر سراتو مونتاژی سایپا و پژو ۲۰۰۸ مونتاژی ایران خودرو نیز به عنوان محصولات پنج ستاره در گزارش‌های کیفی حضور داشتند. این در حالی است که سراتو دیگر مونتاژ نمی‌شود و ۲۰۰۸ نیز به پایان عمر خود در "جاده مخصوص" نزدیک شده است.

دیگر خودروهای تحت ارزیابی در بهمن اما بین دو تا چهار ستاره را به دست آورده‌اند. تنها خودرو دو ستاره بهمن نیز ام وی‌ام ایکس ۳۳ است که ماه‌هاست همین وضع را دارد. پیش‌تر پژو ۴۰۵ تولید سایت خراسان ایران خودرو نیز دو ستاره بود، اما اخیراً به جمع سه ستاره‌ها پیوست. با فاکتور گرفتن از این خودرو مونتاژی، تولیدات خودروسازی کشور حداقل سه ستاره کیفی را به خود می‌بینند.

شش خودرو شامل هایما اس ۷ اتومات، بیسو، دنا پلاس، دنا پلاس توربو و پژو ۲۰۷ و کوئیک محصولات چهار ستاره گزارش کیفی بهمن به شمار می‌روند. سه ستاره‌ها را نیز محصولاتی مانند پژو ۲۰۶، سمند، تیبا، پژو ۴۰۵، دنای معمولی، رانا، جک و تیگو تشکیل می‌دهند که هیچکدام در مقایسه با گزارش دی، تغییری در ستاره بندی‌شان ایجاد نشده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین