پنجشنبه 9 فروردين 1403-19:27 شمسی /3/28/2024 7:27:39 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:24056
  • زمان انتشار:شنبه 9 اسفند 1399-9:25
درخشان؛ عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس عنوان كرد:

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه شركت هاي خودروسازي فاصله بسيار كمي تا خودكفايي كامل در توليد خودرو دارند، گفت: شركت سايپا با همكاري مجموعه هاي دانش بنيان و مهندسان داخلي مي‌تواند صنعت خودرو را متحول كند.
توقف تولید پراید يكي از اقدامات بسيار مناسبي بود كه سايپا انجام داد/ حمايت مجلس از صنعت خودرو/ سايپا در دوران تحريم پيشرفت كرد

به گزارش خودرونامه، عبدالناصر درخشان در بازديد از مركز تحقيقات سايپا و خط توليد خودروي شاهين با اشاره به پيشرفت و جهشي كه مجموعه سايپا در دوران تحريم داشته است، تصريح كرد: اگر مردم در جريان فعاليت هاي گروه خودروسازي سايپا قرار بگيرند متوجه خواهند شد كه صنعت خودرو رو به پيشرفت است و در ‌آينده نزديك محصولات جديد اين مجموعه وارد بازار خواهد شد.

وي افزود: از آنجا كه صنعت خودرو رشد قابل توجهي پيدا كرده است مي تواند در طراحي مدل هاي جديد و به روز بيش از گذشته فعاليت كند، در اين مسير نيز مجلس از صنعت خودروسازي حمايت تمام قد مي كند.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: يكي از اقدامات خوب و اتفاق‌هاي بسيار مناسبي كه گروه خودروسازي سايپا طي چند وقت اخير دنبال كرد خروج پرايد از چرخه توليد بود؛ اين امر مورد رضايت مردم هم قرار گرفت چرا كه سايپا مي تواند از توان و پتانسيل خود براي توليد خودروهاي مدرن‌تر و جديدتر استفاده كند. 

وي گفت: در حال حاضر حدود ۹۰ درصد از قطعات مورد نياز خودرو توسط مجموعه هاي داخلي تامين مي شود از اين‌رو وابستگي ۱۰ درصدي به قطعات وارداتي نمي‌تواند اين صنعت را زمين گير كند؛ توصيه مي شود كه خودروسازان با همكاري مجموعه‌هاي دانش بنيان به سمت توليد صددرصد داخلي حركت كنند.

درخشان با بيان اينكه صنعت خودرو براي مجلس اهميت به سزايي دارد، اظهارداشت: همه بر اين امر اذعان دارند كه قيمت خودرو به جهت افزايش قيمت مواد اوليه براي شركت هاي خودروسازي بسيار گران تمام مي شود، در اين راستا شركت هاي خودروسازي در تلاش هستند تا قيمت نهايي خودرو را مديريت كنند اما در بازار واسطه‌ها و دلالان شرايطي را فراهم كردند كه در حق صنعت خودروسازي و مردم اجحاف شود؛ تمام سعي ما در مجلس بر اين است كه با سازوكار جديد جلوي فعاليت دلالان را در بازار خودرو بگيريم.

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: بورس كالا محل عرضه و تقاضا است لذا مي توان در اين مركز قيمت ها را به صورت شفاف مشخص كرد؛ تمام هدف مجلس اين است كه قيمت خودرو در بورس مشخص شود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین