جمعه 31 فروردين 1403-21:27 شمسی /4/19/2024 9:27:53 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:23880
  • زمان انتشار:دوشنبه 13 بهمن 1399-9:1

تویوتا از ایجاد گروه جدیدی در عرصه تحقیقات و نوآوری رونمایی کرده که نام آن را «فناوری‌های سیاره درهم‌تنیده» گذاشته است.
سامانه تویوتا برای رقابت در عرصه خودران‌ها

<div >به نقل از اتو بلاگ گروه خودروسازی تویوتا موتور از «گروه پژوهشی سیاره در‌هم‌تنیده» Woven Planet Research Group در کنفرانس رسانه‌های مجازی رونمایی کرد و در آن وعده داد که «ایمن‌ترین حمل و نقل نوین» را ارائه دهد،‌ مخصوصاحالا که رقابت در خودران‌ها و خودروهای متصل به شبکه‌های اینترنتی روز به روز داغ‌تر می‌شود.<div > <div >

در ارائه آنلاین «سیاره درهم‌تنیده» که از آن با نام جنسیس هم یاد شده، عصاره کلام، نصب سامانه‌های کمک به راننده روی داشبورد خودروهای سواری است که تا پایان سال ۲۰۲۱ محقق خواهد شد. در حقیقت ارائه رونمایی از این گروه پژوهشی از گام‌های نخست عرضه نمونه اولیه خودرانِ کامل در آینده نزدیک است.اکثر خودروسازان سنتی در دنیا با رقابت شدیدی از سوی غول‌های فناوری مثل اپل، آمازون، گوگل، سونی و... مواجه شده‌اند که می‌خواهند سهم قابل‌توجهی از خودران‌ها را داشته باشند.

حالا تویوتا می‌خواهد «سیاره درهم‌تنیده» خود را با رویکرد غول‌های سیلیکون ولی [مهد غول‌های فناوری در آمریکا] گره بزند و فرآیند ساخت سامانه‌های تویوتا را در نسل جدید خودروها به کار بگیرد. تا ساخت خودران‌های کامل فاصله زیادی وجود دارد. همان طور که می‌دانید خودران‌ها را به ۶ سطح تقسیم‌بندی می‌کنند که از صفر شروع می‌شود: سطح صفر: هیچ کاری خودکار انجام نمی‌شود؛ سطح۱: خودران به کمک راننده نیاز دارد؛ سطح۲: بدون نیاز به راننده حرکت می‌کند اما به توجه راننده نیاز دارد؛ سطح۳: خودران عمل می‌کند اما مسوولیت همچنان با راننده است؛ سطح۴: سطح بالایی از خودران که به دخالت راننده نیاز ندارد اما همچنان مسوولیت با راننده است؛ سطح۵: خودران کامل که امکان بروز حادثه در آن به صفر رسیده است.گروه پژوهشی «سیاره درهم‌تنیده تویوتا» را جیمز کوفنر هدایت می‌کند که پیش از این در گوگل کار می‌کرد.

از مزیت‌های سیاره درهم‌تنیده تویوتا، مقیاس گردآوری اطلاعات آن است. بانک اطلاعاتی غنی یکی از پایه‌های اصلی توسعه نرم‌افزارهایی است که با هوش مصنوعی کار می‌کنند. این اطلاعات را میلیون‌ها دستگاه خودروی تویوتا که در سطح جهان در حال تردد هستند، برای گروه تویوتا موتور گردآوری و ارسال می‌کنند. مخصوصا حالا که تویوتا دوباره مقام پرفروش‌ترین خودروساز جهان را در سال ۲۰۲۰ از گروه فولکس واگن پس گرفت.

منبع: سایپانیوز


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین