پنجشنبه 9 فروردين 1403-20:46 شمسی /3/28/2024 8:46:18 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:23813
  • زمان انتشار:جمعه 3 بهمن 1399-17:2

یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار با تکیه بر توان داخلی موفق به دستیابی به دانش فنی، بومی‌سازی و تولید مجموعه کامل سیستم‌های هیدرولیکی ترمز ماشین آلات سنگین در کشور، مطابق با استانداردهای روز دنیا شد.
سیستم‌ هیدرولیکی ترمز ماشین‌آلات سنگین بومی‌سازی شد

به گزارش خودرونامه، ایمان علیزاده مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول دانش بنیان افزود: این شرکت در حال توسعه، تولید و تکمیل مجموعه کامل سیستم های هیدرولیکی ترمز ماشین آلات سنگین و خطوط فرآوری وتولید مواد معدنی است. 

<div >

علیزاده گفت: این شرکت به صورت متمرکز در زمینه سیستم های هیدرولیکی ترمز و قسمت باری ماشین آلات سنگین معدنی فعالیت می کند تا بتواند طیف گسترده ای از برندهای وارداتی این محصول را تحت پوشش قرار دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این شرکت دانش بنیان موفق شده این محصول حساس و فوق ایمنی را تولید کند. این محصول اکنون بر روی تراک های TEREX  ۱۰۰ (ماشین آلات سنگین معدن)  نصب  و در تراک های معدن یک و سه شرکت صنعتی و معدنی گل گهر راه اندازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان یادآور شد: طراحی، ساخت و انجام موفق تست های آزمایشگاهی و عملیاتی این محصول به صورت کاملا تخصصی  توسط متخصصان شرکت با دقت بالا انجام  شده است. 

علیزاده گفت: عملکرد تا فشار کاری ۲۴۱ بار، مهندسی معکوس بر طبق تکنولوژی شرکت Carlisle آمریکا، کیفیت بالا و هم تراز با نمونه آمریکایی برای سری های  ۲۱۰۱-۲۱۰۶، امکان سرویس دهی آسان و کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری، مقرون به صرفه نسبت به نمونه های آمریکایی و نیز گارانتی معتبر و ارائه خدمات پس از فروش توسط شرکت از ویژگی های این محصول دانش بنیان است. 

وی تاکید کرد: این محصول قابل رقابت با شرکت های مطرح دنیا است. مجموعه سیستم هیدرولیکی ترمز این شرکت مقرون به صرفه ترین و بالاترین کیفیت موجود را در بازار داخلی کشور در مقایسه با نمونه های خارجی دارد.

این فناور با اشاره به اینکه این محصول پیش از این کاملا وارداتی بوده و نمونه داخلی ندارد، افزود: به دلیل وجود تحریم ها واردات این محصول مشکل شد و قیمت بالای آن نیز باعث شده این محصول داخلی  اهمیت ویژه ای در صنایع مختلف پیدا کند.

علیزاده تصریح کرد: مهمترین دستاورد این شرکت در این محصول دانش بنیان دست یابی به دانش فنی، سیستم های هیدرولیکی است. این سیستم در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد. بنابراین قابلیت تغییر و اجرا روی ماشین آلات سنگین دیگر صنایع از قبیل راهداری را دارد. 

وی گفت: سیستم هیدرولیکی ماشین آلات سنگین یک مجموعه پیچیده است، هر کدام از بخش های آن نیاز به دانش فنی مجزا دارد و در مجموع تولید کل این مجموعه سخت بوده و برای اولین بار توسط افراد متخصص این شرکت دانش بنیان در کشور تولید شده است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین