جمعه 7 ارديبهشت 1403-14:8 شمسی /4/26/2024 2:08:30 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:20517
  • زمان انتشار:دوشنبه 3 آذر 1399-19:51
ارزیابی کیفی خودروهای داخلی در مهر اعلام شد

خودرونامه:آمارها می گویند سطح کیفی خودروهای داخلی همچنان روی خطی صاف قرار دارد و طبق آخرین ارزیابی صورت گرفته، افت و خیز خاصی در آن رخ نداده است. 
کیفیت کاغذی خودروها

شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران امروز گزارش مربوط به سطح کیفی خودروهای داخلی را که مختص مهر است، اعلام کرد. طبق این گزارش، کیفیت خودروهای داخلی در نخستین ماه پاییز و نسبت به آخرین ماه تابستان، تغییری از حیث ستاره بندی به خود ندیده است. طی چند سال گذشته، آمار کیفیت خودروها در قالب اختصاص ستاره های کیفی، اعلام شده، به نحوی که محصولات خودروسازان با توجه به نمرات منفی کسب شده، بین یک تا پنج ستاره دریافت می کنند. البته ماه هاست که دیگر خودرو تک ستاره در گزارش های اعلامی به چشم نمی آید و محصولات خودروسازان حداقل دو ستاره کیفی را کسب کرده اند. 
طبق گزارش جدید اما ۳۱ خودرو داخلی در مهر امسال مورد ارزیابی کیفی قرار گرفته اند که هیچکدام در مقایسه با آمار شهریور، نه ستاره اضافه کرده اند و نه ستاره از دست داده اند. در این بین، ۲۵ خودرو معادل بیش از ۸۰ درصد، سه ستاره کیفی به دست آورده اند و تنها پژو ۲۰۰۸ توانسته تمام ستاره های موجود را کسب کند. همچنین سه محصول شامل پژو ۲۰۷، دنا پلاس و هایما اس ۷ اتومات نیز حائز چهار ستاره کیفی شده و دو ستاره ها هم محدود به پژو ۴۰۵ و ام وی ام ایکس ۳۳ می شوند. خودروهای موردنظر اما در پنج دسته قیمتی (ملاک قیمت کارخانه است)، جای گرفته اند که در این بین، شلوغ ترین گروه، دسته قیمتی چهار است. در این دسته قیمتی، بیشتر محصولات سه خودروساز بزرگ و وابسته به دولت به چشم می آیند که بین دو تا چهار ستاره کیفی را به دست آورده اند. پژو ۲۰۷ و دنا پلاس تنها چهار ستاره های این گروه به شمار می روند و پژو ۴۰۵ تولید خراسان نیز تک عضو دو ستاره آن است. دیگر اعضای گروه قیمتی چهار شامل خانواده پژو ۲۰۶، دنای معمولی، خانواده سمند و پژو پارس نیز سه ستاره کیفی نصیب شان شده است. جدول اعلامی از سوی شرکت بازرسی اما یک گروه تک عضو را به خود می بیند که تیگو۷ چینی در آن جا خوش کرده است. این محصول که در دسته قیمتی یک قرار دارد، اخیرا قیمت آن توسط شرکت مونتاژکننده اش در ایران (مدیران خودرو) تا نزدیکی های یک میلیارد تومان بالا رفت. با وجود این قیمت نجومی، تیگو ۷ تنها سه ستاره کیفی به دست آورده، آن هم در حالی که خودرویی مانند پژو ۲۰۰۸ با پنج ستاره کیفی، با قیمتی زیر ۱۱۰ میلیون تومان توسط ایران خودرو به مشتریان تحویل می شود. این محصول البته در بازار با چندین برابر قیمت کارخانه ای اش به فروش می رسد. در نهایت اینکه هرچند طبق آمار و روی کاغذ، کیفیت خودروها تغییر خاصی را نه فقط در مهر امسال، بلکه در دوران تحریم نیز به خود ندیده، اما شهروندان این موضوع را تایید نمی کنند. این مسئله را "خودرونامه" در آینده نزدیک مورد پیگیری قرار خواهد داد. 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین