شنبه 29 ارديبهشت 1403-15:0 شمسی /5/18/2024 3:00:57 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:20428
  • زمان انتشار:سه شنبه 20 آبان 1399-14:50

تمامی متقاضیان گاز سوز کردن خودروهای پایه بنزین سوز صرف نظر از سال ساخت، می توانند در سامانه اتحادیه سوخت های جایگزین به آدرس IRNGV.IR به ثبت نام برای گاز سوز کردن خودرو اقدام کنند. 
اطلاعیه جدید درباره گازسوز کردن خودروها

به گزارش خودرونامه، خودروهای عمومی، وانت بارها، خودروهای شخصی، خودروهای خانواده شهدا، جانبازان، معلولان، سرویس مدارس، تاکسی های اینترنتی و خودروهای شخصی، شرکتی و غیر شرکتی می توانند در سایت اعلام شده نسبت به ثبت نام اقد ام و اطلاعات خواسته شده را در سیستم وارد کنند. از طریق سایت مذکور برای متقاضیان یک پیامک ارسال می شود که به معنای تایید ثبت نام آنها است. در مراحل بعدی برای تکمیل ثبت نام و مراجعه به کارگاه های نزدیک به منازل ثبت نام شوندگان، از طریق همان سامانه به مالکین اطلاع رسانی خواهد شد. تمامی متقاضیان گازسوز کردن خودرو لازم است نسبت به اخذ گواهی سلامت سوخت از طریق سامانه اعلام شده اقدام کنند. در غیر این صورت با اجرای هوشمند سازی جایگاه های سی ان جی، به خودروهای فاقد کارت سلامت، سوخت داده نخواهد شد.
تعرفه گاز سوز کردن خودرو و یا دریافت گواهی سلامت سوخت، از سوی وزارت صمت و سازمان خصوصی سازی تعیین شده و شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در این خصوص مسئولیتی ندارد. اتحادیه سوخت های جایگزین، ذیل مجموعه اتاق بازرگانی و وزارت صمت بوده و مسئولیت گاز سوز کردن خودروها بر عهده وزارتخانه مذکور است. با این حال، طبق قرارداد بین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و وزارت صمت، خودرو سازان علاوه بر تبدیل کارخانه ای، تبدیل کارگاهی هم خواهند داشت که از طریق نمایندگی های مجاز خود مبادرت به انجام آن خواهند کرد. تمامی موارد تبدیل در کشور، لازم است در سامانه اعلامی از سوی وزارت صمت ثبت شوند و گواهی سلامت سوخت دریافت کنند. در مورد خودرو جانبازان ، خانواده شهدا ، معلولان و خبرنگاران ، سرویس مدارس، خودروهای اینترنتی و ...، لازم است با همین عناوین نسبت به اسکن مدارک در سیستم، اقدام شود. اگر خودروها به عنوان "خودروهای تبدیل رایگان " محسوب شوند، از طریق وزارت کشور اعلام خواهند شد و در غیر این صورت تبدیل آنها با نرخ آزاد و تعرفه اعلامی از سوی وزارت صمت انجام می شود.
منبع:ایسنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین