پنجشنبه 9 فروردين 1403-19:37 شمسی /3/28/2024 7:37:21 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1753
  • زمان انتشار:شنبه 23 تير 1397-12:27

تازه ترین گزارش ها حاکی از آن است که شرکت خودروسازی تسلاموتورز به منظور حفظ بازار فروش خود در چین می خواهد در شهر شانگهای این کشور یک کارخانه جدید تاسیس کند.
تسلا موتورز قانون افزایش تعرفه آمریکا را دور می زند

به گزارش خودرونامه به نقل از وب سایت teslarati، گزارش های بسیاری در فضای مجازی منتشر شده است که همگی گویای توافق شرکت تسلا موتورز آمریکا با چین بر سر تاسیس و راه اندازی کارخانه اختصاصی خود در این کشور است که ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودروی برقی و الکتریکی را دارد.

رسانه‌ صبح جنوب چین (South China Morning Post) که بر مبنای یادداشت تفاهم امضا شده توسط تسلا گزارش داده بود، اعلام کرده که مقامات ارشد این غول تکنولوژی و خودروسازی با مقامات چینی در شهر شانگهای بر سر عملیات احداث کارخانه‌جدید گیگافاکتوری ۳ به توافق نامه جدیدی دست پیدا کرده اند که نخستین کارخانه در چین به شمار خواهد آمد که به طور کامل  تحت مالکیت یک شرکت خارجی است.

این خبر در حالی منتشر شد که اندکی قبل تر از آن قیمت محصولات تسلا در چین تحت تاثیر جنگ تجاری آمریکا و چین و همچنین قانون افزایش تعرفه واردات که در دولت ترامپ وضع شده است، شاهد افزایش ۲۰ درصدی بود؛ اما به نظر می رسد تسلا با احداث و راه اندازی این کارخانه در چین قصد دارد به حفظ یکی از بزرگترین بازارهای فروش خود بپردازد و قیمت محصولاتش را در این کشور کاهش قابل توجهی دهد.

دولت های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی ( حدودا دو دهه آینده ) ممنوع و متوقف اعلام کنند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:ايسنا

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین