پنجشنبه 30 فروردين 1403-8:30 شمسی /4/18/2024 8:30:18 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1701
  • زمان انتشار:جمعه 15 تير 1397-19:36

شرکت خودروسازی تویوتا که فعالیت‌های زیادی برای توسعه فناوری پیل سوختی انجام می‌دهد، از کشتی هیدروژنی به نام انرجی آبزرور رونمایی کرد.
تویوتا از کشتی مجهز به فناوری پیل سوختی هیدروژنی رونمایی کرد

خودرونامه| خودروسازان بزرگ جهان چشم‌اندازی دقیق برای استفاده از انرژی هیدروژنی دارند ولی تنها برای خودروهای سواری آن را به کار نمی‌برند. به تازگی مرسدس بنز از نمونه اولیه (پروتوتایپ) ون الکتریکی اسپرینتر مجهز به پیل سوختی هیدروژنی رونمایی کرد. در حال حاضر نیز شرکت ژاپنی تویوتا از وسیله نقلیه‌ای بسیار بزرگ‌تر رونمایی کرد که با هدف تحت کنترل در آوردن انرژی سبک‌ترین عنصر جدول تناوبی طراحی و ساخته شده است.

 این کشتی الکتریکی، انرجی آبزرور (Energy Observer) نامیده می‌شود و به عنوان اولین کشتی مجهز به پیل سوختی هیدروژنی در جهان معرفی شده است. کشتی تویوتا انرجی آبزرور با ابعاد ۳۱ متر طول و ۱۲ متر عرض طراحی شده و قادر است محموله‌ای به وزن ۲۸ تن را جابجا کند.

انرجی آبزرور سال گذشته در فرانسه برای انجام یک ماموریت ۶ ساله به منظور آزمایش نیروی محرکه تغذیه کننده از منابع تجدیدپذیر انرژی به آب انداخته شد. این پروژه که با حمایت تویوتا موتور اروپا برگزار می‌شود، با هدف انجام نخستین سفر دور دنیا با استفاده از انرژی هیدروژنی آغاز شده است. کشتی هیدروژنی تویوتا اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد و سال آینده به شمال اروپا سفر خواهد کرد و قصد دارد تا سال ۲۰۲۰، همزمان با آغاز بازی‌های المپیک وارد توکیو شود.

ویکتورین اروسارد، کاپیتان کشتی هیدروژنی انرجی آبزرور گفت:

ما واقعا هیجانزده هستیم که بتوانیم از تجارب تویوتا موتور اروپا برای انجام این ماموریت بهره ببریم. ما چشم‌انداز فناوری هیدروژن را به عنوان کلیدی برای سرعت بخشیدن به فرآیند تبدیل انرژی به اشتراک می‌گذاریم؛ چشم‌اندازی که امیدواریم در سال ۲۰۲۰ و همزمان با بازی‌های المپیک به توکیو ببریم.

مت هریسون، از مسئولان بخش اروپایی تویوتا در این باره گفت:

کشتی انرجی آبزرور یک ابتکار هیجان‌انگیز است و ما در تویوتا موتور اروپا خوشحال هستیم که با چنین تیم پرشور و اختصاصی ارتباط برقرار می‌کنیم. این پروژه بار دیگر استفاده‌ عملی از هیدروژن را که می‌تواند به مرحله تولید برسد، نشان می‌دهد؛ همان‌طور که ما نیز داریم به سمت جامعه هیدروژنی تحول پیدا می‌کنیم.

تویوتا یکی از چند شرکت خودروسازی است که از فناوری پیل سوختی هیدروژنی بهره می‌برد. تویوتا علاوه بر خودروی الکتریکی پیل سوختی میرای (mirai)، به دنبال استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر در اتوبوس‌ها، کامیون‌ها و حتی لیفتراک‌ها است و به شدت روی این مسئله کار می‌کند.



منبع:زوميت


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:زوميت

نظرات کاربران

آخرین عناوین