جمعه 28 ارديبهشت 1403-14:59 شمسی /5/17/2024 2:59:29 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1661
  • زمان انتشار:چهارشنبه 6 تير 1397-18:29

پس از افشای چند تصویر و تصاویر جاسوسی که در نوربرگ‌رینگ گرفته شده بودند، سرانجام آستون‌مارتین رسماً پرچم‌دار جدید خود یعنی مدل DBS سوپرلگرا را معرفی کرده است.
معرفی رسمی از قاتل فراری!

خودرونامه| این ماشین که در اصل نسخهٔ احیاء شدهٔ مدل قدیمی DBS محسوب می‌شود، جایگزین مدل ونکوئیش شده است. DBS سوپرلگرا با پانل‌های فیبر کربنی بدنه و نیروگاه دوازده سیلندر توئین توربوی زیر کاپوت، برای ارائهٔ تجربهٔ رانندگی فراموش‌نشدنی و شتابی پیشرو در کلاس خود ساخته شده است.


آستون‌مارتین با معرفی این خودروی جدید، هردو نام مشهور DBS و سوپرلگرا را بازگردانده است. این سوپراسپرت جدید بر اساس نسخهٔ تکامل‌یافته‌ای از ساختار آلومینیومی سبک‌وزن مدل DB11 ساخته شده است. DBS سوپرلگرا همچنین از همان پیشرانهٔ 5.2 لیتری V12 توئین توربوی مدل DB11 استفاده می‌کند اما حالا خروجی این موتور به اعداد فوق‌العادهٔ 715 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا کرده است. این پیشرانهٔ بزرگ در پایین‌ترین و عقب‌ترین مکان ممکن در شاسی قرار گرفته است تا توزیع وزن و همین‌طور مرکز ثقل خودرو بهبود پیدا کند.


نیروی پیشرانه نیز توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک که به‌تازگی توسط شرکت ZF توسعه پیدا کرده به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند. برای توزیع هرچه بهتر وزن، این گیربکس در عقب خودرو نصب شده است. محور عقب DBS سوپرلگرا همچنین به دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی و سیستم کنترل گشتاور هم مجهز شده است تا گشتاور به‌طور دقیق به سطح مسیر انتقال پیدا کند. به لطف این ویژگی‌ها، طبق گفتهٔ آستون‌مارتین، این پرچم‌دار جدید می‌تواند ظرف 3.4 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالی‌که برای رسیدن به سرعت 160 کیلومتر در ساعت هم به 6.4 ثانیه زمان احتیاج دارد.

منبع:پدال

 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین