پنجشنبه 9 فروردين 1403-23:49 شمسی /3/28/2024 11:49:52 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:16091
  • زمان انتشار:يکشنبه 26 مرداد 1399-23:49

دولت در حالی مصوبه افزایش هزینه اسقاط خودروهای فرسوده را ابلاغ کرده که عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده کشور می‌گوید دریافت این پول از ابتدا غیرقانونی بوده است.
خودرو فرسوده چند؟

به گزارش خودرونامه، معاون اول رییس جمهوری شنبه مصوبه مربوط به افزایش هزینه اسقاط خودروهای فرسوده را ابلاغ کرد و بر اساس آن هزینه اسقاط خودروهای مذکور از ۵۵۰ هزار ریال به یک میلیون ریال افزایش یافت. در این مورد، محمدحسین گودرزی عضو هیئت مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده کشور گفت:با توجه به اینکه طبق قانون برای دریافت یا هزینه هر پولی از خزانه دولت باید حتما یک ردیف بودجه برای آن دیده شده باشد، اخذ این پول به طور کلی غیرقانونی است و با وجود اینکه مصوبه دولت برای محترم است، ما این موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری می‌کنیم. وی افزود: در حال حاضر مراکز اسقاط نمی‌توانند در بازار خودرو فرسوده را کمتر از ۶ تا ۷ میلیون تومان بخرند. در چنین شرایطی اگر ما بتوانیم گواهی اسقاط را ۵ میلیون تومان هم بفروشیم یک تا دو میلیون تومان کسری داریم که آن را از فروش لاشه خودروی فرسوده تامین می‌کنیم و مابقی هم هزینه کارگر، مالیات، دارایی و ... می‌شود. بنابراین سود خالص مراکز برای هر خودرو به زحمت به ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد که حالا دولت می‌خواهد از این مبلغ ۱۰۰ هزار تومان هم بگیرد.
این مقام صنفی تصریح کرد: در پی ممنوعیت واردات خودرو گواهی‌های اسقاط روی دست مراکز مانده و در ماه‌های گذشته ۸۵ هزار گواهی انباشت در صفحات وجود داشت. اما در حال حاضر انجمن مرکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده با موتور سازان وارد مذاکره شده و تعدادی از گواهی‌ها را به آن‌ها فروخته است. به عبارت دیگر ما خودمان برای فروش این گواهی‌ها تلاش می‌کنیم و ستاد حمل و نقل و سوخت کشور هیچ قدمی برای ما برنداشته است. گودرزی در پاسخ به اینکه در حال حاضر چه تعداد گواهی اسقاط انباشت شده، گفت: ستاد به دلیل ضعف در مدیریت، آمار دقیق هم ارائه نمی‌دهد، اما تصور من این است که همچنان حدود ۵۰ هزار گواهی انباشت داریم که اگر با قیمت امروز قیمت هر خودرو فرسوده را پنج میلیون تومان در نظر بگیریم، یعنی نقدینگی زیادی از مراکز اسقاط درگیر شده و در صفحات ستاد حمل و نقل و سوخت کشور راکد مانده است.
منبع:ایسنا

برچسب ها:

نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین