سه شنبه 1 خرداد 1403-14:42 شمسی /5/21/2024 2:42:03 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1589
  • زمان انتشار:يکشنبه 10 دی 1396-8:51
گزارش خودرونامه از رد و بدل تعرفه در جاده سميه - پاستور

هیئت وزیران سرانجام پس از شش ماه بسته شدن ثبت سفارش واردات خودرو، با اعلام تعرفه های جدید و ایجاد ممنوعیت‌ها و محدودیت هایی تعرفه واردات انواع خودرو را اعلام کرد.
ممنوعیت ورود بنز، ب ام و و پورشه به ایران

به گزارش خودرونامه، بر اساس ابلاغ هیئت وزیران، ورود خودروهای با ارزش 40 هزار دلار به کشور ممنوع شده است. این بدان معناست که از این پس خودروهایی با برند بنز، ب ام و، پورشه، لکسوس و سایر خودروهای لوکسی که وارد کشور می شد با ممنوعیت ورود مواجه شده اند.

بنابراین نمایندگی های بنز، ب ام و و پورشه دیگر قادر به فعالیت نخواهند بود باید به فکر تغییر شغل برای خود باشند.

پرشیا خودرو که نمایندگی رسمی ب ام و در ایران را دارد با این مصوبه هیئت وزیران عملا قادر به واردات خودروهای ب ام و نخواهد بود.

مصوبه هیئت وزیران راه را برای ورود انواع خودروهای چینی، کره ای، محصولات رنو و پژو باز کرده تا درمحدوده قیمتی 160 میلیون تومان بدون در نظر گرفتن تعرفه وضع شده به واردات خودرو بپردازند.

براساس ابلاغیه هیئت وزیران و مطابق پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت واردات خودروی سواری، با توجه به ماده ۴ قانون حمایت از مصرف کنندگان مصوب سال ۱۳۸۸ منوط به داشتن نمایندگی رسمی و همچنین زیرساخت‌های کافی و لازم جهت ارائه خدمات پس از فروش و اخذ تأییدیه‌های لازم از وزارت صنعت،معدن و تجارت است.

بر اساس این دستورالعمل، ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با ارزش بیش از ۴۰ هزار دلار ممنوع است. همچنین ثبت سفارش و واردات خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز ممنوع اعلام شده است.

دولت در این دستورالعمل تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی‌سی را ۵۵ درصد، خودروهای سواری با حجم موتور ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی را ۷۵ درصد و تعرفه واردات خودروهای سواری با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی را ۹۵ درصد اعلام کرده است.

در تبصره ۱ دستورالعمل جدید واردات خودرو آمده است که در موارد استثنایی، ورود و حقوق ورودی خودروهای سواری بنزینی و دیزلی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی توسط هیأت وزیران تعیین خواهد شد و ورود خودروهای سواری هیبریدی با حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی با تصویب هیات وزیران مشمول حقوق ورودی است.

همچنین در تبصره ۲ این دستورالعمل عنوان شده است که واردات خودرو از سوی شرکت‌های معتبر خارجی تولید کننده خودرو در صورت مشارکت در تولید خودرو یا قطعات آن در داخل کشور به‌صورت سرمایه گذاری مشترک با طرف ایرانی، معادل ۲۰ درصد ارزش تولیدات داخلی از محل سرمایه گذاری فوق به ‌تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت از همان نشان تجاری مجاز خواهد بود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین