يکشنبه 30 ارديبهشت 1403-10:20 شمسی /5/19/2024 10:20:28 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1579
  • زمان انتشار:چهارشنبه 6 دی 1396-8:44
هوایی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو

نگاهی به لیست قیمت محصولات وارداتی و بررسی نوسانات بازار خودروهای داخلی نشان می‌دهد هنوز هم تا پایان یافتن شوک قیمتی اخیر زود است!
بی ام و 730، خرداد؛ 650 میلیون تومان - دیماه؛ یک میلیارد و 160 میلیون

به گزارش خودرونامه، به نقل از روزنامه هفت صبح، بررسی از بازار خودروهای وارداتی نشان می‌دهد قیمت خودروهای وارداتی همچنان روند صعودی خود را حفظ کرده و برخلاف باور عمومی که روی بازگشت دوباره قیمت‌ها به وضعیت قبلی مانور داده به این سادگی‌ها خیال پایین آمدن ندارند.

در واقع مدل‌های مهم و محبوب بازار نه تنها پس از اعلام اولیه فهرست تعرفه‌های وارداتی به وضعیتی باثبات نرسیده‌اند که از قضا بی ثبات تر شده و پیوسته رکوردهای جدیدی می‌زنند. این موضوع که در دوره خرداد تا آذر ۹۶ چیزی بین ۱۰ تا ۳۴۰ میلیون تومان روی خودروهای وارداتی کشیده، تنها در فاصله دو هفته از اعلام لیست اولیه تعرفه‌ها از نو یک رشد چشمگیر را به بازار خودروهای وارداتی تحمیل کرده و بیش از هر زمان دیگری خریداران ایرانی را از به دست آوردن اتومبیل محبوب‌شان دور کرده است.

در این فهرست بدترین وضعی برای خودروهای لوکس رقم خورده که شامل برندهایی مثل پورشه، لکسوس، بنز و ب.ام.و می‌شوند و ارقامی بالای ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان را به بهای آنها اضافه کرده است. در جالب‌ترین نمونه کلاس لوکس‌ها، ب.ام.و ۷۳۰ال‌آی در نمونه مسترکلاس با ۲۰۰ میلیون اضافه قیمت هم‌اینک ۱میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان معامله می‌شود. این خودرو در اوایل خردادماه حدود ۶۵۰ میلیون تومان قیمت داشت.

اما خبر بد این است که خریداران خودروهای اکونومی و اقتصادی از برندهای متوسطی مثل هیوندای، کیا، رنو، تویوتا، نیسان و میتسوبیشی باید از پس با بهای بسیار بالاتری خودروی مدنظر خود را دریافت کنند چرا که در همین فاصله کوتاه 2هفته‌ای باز هم قیمت اغلب مدل‌های این ۶ برند با رشد قیمت مواجه شده‌اند. این بین افزایش گسترده قیمت محصولات پژو سبب شده تا بیشترین خیز قیمتی متوجه این خودروهای فرانسوی شود و برای نمونه مدل ۵۰۸ از قیمت حدود ۱۸۲ میلیونی در ابتدای آذرماه، هم‌اینک به بهای ۲۱۵ میلیون تومان رسیده و معامله شود. رنو و هیوندای هم قیمت‌های جدیدی داشته و دلالان به خوبی توانسته‌اند از شوک بازار برای گران کردن خودروهای این کلاس استفاده کنند.

اما این گرانی‌ها اخیرا به بازار خودروهای تولید داخل سرایت کرده و سیر گسترده‌ای از محصولات را از سوزوکی گرند ویتارا تا مزدا۳، هیوندای آی۲۰، چری تیگو۷ و پژو ۲۰۷ گران کرده است. در این جدول می‌توانید به شکلی دقیق‌تر تغییر و تحولات قیمتی محصولات مهم وارداتی باازر ایران را ببینید با ذکر این نکته که احتمالا با توجه به انتظارات قیمتی گسترده‌ای که در بازار خودرو به وجود آمده، باید به زودی شاهد رشد دوباره قیمت خودروهای تولید داخل باشیم.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین