دوشنبه 17 ارديبهشت 1403-4:34 شمسی /5/6/2024 4:34:07 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1549
  • زمان انتشار:چهارشنبه 29 آذر 1396-12:53
خودرونامه سی و هشتم را بخوانید:

روزنامه خودرونامه شماره سی و هشتم منتشر شد.  
از مسبب آلودگي هوا تا سرنوشت قیمت بنزین

به گزارش خودرونامه، روزنامه خودرونامه شماره سی و هشتم با تیتر یکی در خصوص اینکه چرا دولت در خصوص واقعی سازی قیمت سوخت با مردم صادق نیست و این اقدام را محرمانه تلقی می کند، منتشر شد. عکس یک این شماره از خودرونامه نیز اختصاص به مسبب آلودگی هوا دارد.

مسبب آلودگي هوا؛ وزارت نفت يا خودروسازان

وزارت نفت مدعيست كه آمادگي عرضه سوخت خودرو با استاندارهاي يورو 4 به بالاتر را دارد در حاليكه خودروسازان اعلام كرده اند به دليل عدم تعهد وزارت نفت برای توليد بهنگام و كافي سوخت، خودروهای با استاندارد يورو4 روي دستشان مانده است.

بنزین 1500، گازوئیل 400، اجرا نامعلوم

حسن روحانی می گوید مجموع قیمت هر لیتر گازوئیل و بنزین زیر 2 هزار تومان است. دولت قصد دارد با واقعی سازی قیمت سوخت از منابع آن برای ایجاد اشتغال استفاده کند. اما چرا دولت در خصوص واقعی سازی قیمت سوخت با مردم صادق نیست و این اقدام را محرمانه تلقی می کند؟ 

رمز واردات با اهرم تعرفه

دنیای اقتصاد در این گزارش نوشته است که این روزها هر خبری که از دستورالعمل یا مقررات واردات خودرو منتشر می‌شود، همگی ناشی از شنیده‌ها و شایعاتی است که در نبود اطلاع‌رسانی صحیح وزارت صمت شکل واقعیت به خود گرفته است. اخباری که منبع آن مشخص نیست و تنها بازار را متشنج‌تر از گذشته می‌کند. ازسوی دیگر مقامات صنعتی نیز ظاهرا از خیلی از دستورالعمل‌ها و مقرراتی که وعده تصویب آن را در هیات دولت می‌دهند، خبر ندارند چرا که اختلاف فاحشی در اظهارنظراتی که در این زمینه صورت می‌گیرد، مشاهده می‌شود.

ابهام در بسته ماندن سایت ثبت سفارش

تسنیم همچنین اعلام کرده است: بسته شدن سایت ثبت سفارش باعث ایجاد سردرگمی و انحصار در بازار شد و همین موضوع زمینه ساز وقوع سوء استفاده‌های مختلفی در میان فعالان این صنف بود. در هفته‌های اخیر بی ثباتی در بازار خودرو باعث شد که دامنه هرج و مرج ها به بازار خودروهای داخلی هم سرایت کند.

پیش فروش پژو207 اتوماتیک

ایكوپرس نیز خبر داده است که گروه صنعتی ایران خودرو در راستای تحقق اهداف خود در زمینه تامین تقاضای بازار و جذب مشتریان جوان و جویای تجربه متمایز، اقدام به پیش فروش محصول پژو 207 هاچ بك اتوماتیك با موعد تحویل اسفند 96 كرده است. اجرای این طرح از 29 آذر ماه آغاز می شود.

آغاز فروش نقدی تیوولی

جوان‌خودرو همچنین اعلام کرده که فروش نقدی تیوولی با شرایط ویژه توسط رامک خودرو نماینده رسمی یانگ یانگ در ایران طبق شرح ذیل در آذر ماه سال جاری اعلام می شود.

قيمت‌های جديد محصولات ايران‌خودرو

در ادامه صنعت‌نویس نیز اعلام کرده که قيمت‌هاي جديد ايران‌خودرو از اول دي اعمال مي‌شود. به گزارش این سایت، قیمت جدید ایران‌خودرو كه بر اساس مصوبه شورای رقابت افزایش یافته است از ابتدای دی‌ماه لحاظ خواهد شد. اعمال قیمت‌های جدید موجی از گرانی دوباره را در بازار به راه انداخته است به طوری كه برخی محصولات این شركت با قیمت‌های پراكنده در بازار به فروش می‌رسد.

 

سایپانیوز همچنین نوشته است: رضا تقی زاده معاون بازاریابی و فروش گروه سایپا خبر داده با توجه به گستردگی استقبال هموطنان ارجمند و درجهت رضایت بیشتر مشتریان، برنامه افزایش تولید برای این خودرو در نظر گرفته شده و در روز چهارشنبه 29 آذر ماه راس ساعت 10 صبح پیش فروش این محصول از طریق سایت اینترنتی سایپا آغاز خواهد شد.

نگاه مخالف مجلس با افزایش قیمت بنزین

خودرونگاران در گزارشی آورده است: نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: نگاه غالب نمایندگان مجلس مخالف با افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین است، چرا که افزایش قیمت با این شدت می تواند شوک تورمی ایجاد کند و بسیار خطرناک است.

چالش صنعت قطعه‌سازی

خودروکار نیز در مصاحبه‌ای با بهرام شهریاری کارشناس صنعت خودرو آورده است: در حال حاضر قطعه سازی از مسیر خود خارج شده است. چرا که تولید داخل شدن قطعات خودرو نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است و در حال حاضر، تعداد زیادی از قطعه سازان از میدان به در شده اند و حتی تعداد زیادی از بازاری ها و قطعه فروشان، وارد صنعت قطعه سازی شده اند.

40 درصد نیروی مازاد در صنعت خودرو

خبرخودرو در مصاحبه ای با سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نوشته است: امروز در صنعت خودرو باید به تدریج از نیروی یدی فاصله گرفت و به سمت استفاده از ربات ها و دستگاهها و ماشین آلات صنعتی رفت. هم اکنون در صنعت خودرو نزدیک به 40 درصد نیروی مازاد وجود دارد و این مساله باعث شده این صنعت هزینه زیادی را متحمل شود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین