جمعه 10 فروردين 1403-18:17 شمسی /3/29/2024 6:17:09 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1508
  • زمان انتشار:پنجشنبه 4 آبان 1396-4:27
منوي بهرامن براي توليد خودروهاي سواري معدني داخلي

رئیس خانه معدن ایران گفت: معادن کشور نیاز بسیار زیادی به خودروهای پر قدرت معدنی با حجم موتور بالای 2500 سی سی دارند.
دو ديفرانسيل، بالاي 2500 سي سي، كوير رو، كوهستان رو

محمدرضا بهرامن در گفت و گو با خودرونامه افزود: معادن کشور عمدتا در مناطق کویر و کوهستانی واقع شده اند، از این رو برای تردد کارکنان و مهندسان به خودروهایی نیاز دارند که پر قدرت باشند، از سطوح کویری و کوهسنای به راحتی عبور کنند، گرد و غبار در آنها نفوذ نکند و دارای ایمنی بالا باشند.

او گفت: متاسفانه این خودروها در خودروسازهای داخلی به تولید نمی رسد و فعالان معدنی مجبورند از طریق واردات به این نیاز خود پاسخ گویند.

رئیس خانه معدن ایران افزود: خرید این خودروها از طریق واردات منابع مالی بالایی را می طلبد و با توجه به ممنوعیت ورود خودروها با حجم بالای 2500 سی سی از سیاستگذاران انتظار می رود که ممنوعیت ها و موانع تعرفه ای را از پیش روی فعالان معدنی بردارند تا به اندازه نیاز خود از این خودروها وارد کنند.

او گفت: ترجیح ما این است که این خودروها در داخل مونتاژ شود و خدمات پس از فروش آن از سوی خودروسازان داخلی ارائه شود چرا که هم قیمت تمام شده پایین می آید و هم اینکه خودروسازان داخلی می توانند با توجه به نیاز بالای پروژه های معدنی و عمرانی خودروهای قابل توجهی را روانه این بازار بکر کنند.

بهرامن تصریح کرد: صنعت خودرو ایران به آن درجه از بلوغ رسیده که با درک پیشران های اقتصاد کشور سرمایه گذاری مطمئنی در این بخش داشته باشد که خانه معدن ایران آمادگی دارد تا با آنان در این زمینه وارد مذاکره شود.

به گزارش خودرونامه، ایران با داشتن حدود 6 هزار معدن فعال در برنامه ششم توسعه باید رشد بخش معدن را به حدود 9 درصد برساند که حمل و نقل مهندسان و کارکنان به مناطق صعب العبور همواره یکی از دغدغه های فعالان معدنی کشور است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین