جمعه 7 ارديبهشت 1403-12:30 شمسی /4/26/2024 12:30:53 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1491
  • زمان انتشار:دوشنبه 1 آبان 1396-3:35
سعيد ليلاز:

سعید لیلاز گفت: اگر متوسط رشد اقتصادی امسال را 5 درصد در نظر بگیریم صنعت خودرو ایران با 20 درصد رشد، 4 برابر تولید ناخالص داخلی رشد خواهد داشت.
صنعت خودرو امسال ركورد مي زند

سعید لیلاز در گفت و گو با خودرو‌نامه با اشاره به اینکه سهم خودرو در کل تولید ناخالص داخلی حدود 2.5 درصد است، افزود: هر 10 درصد ارزش افزوده در صنعت خودرو 0.3 درصد به تولید ناخالص داخلی اضافه می کند که با توجه به رشد 20 درصدی پیش بینی شده برای تولید خودرو، تاپایان امسال سهم خودرو از رشد 5 درصدی حدود 0.6 درخواهد بود.

او افزود: پیش بینی شده که صنعت نفت تا پایان امسال 10 درصد رشد داشته باشد که هر 10 درصد رشد آن معادل نیم درصد رشد در تولید ناخالص داخلی است بنابراین می توان گفت تا انتهای سالجاری صنعت خودرو رتبه نخست پیشرانی در رشد اقتصادی را داشته باشد و نفت را پشت سر بگذارد.

لیلاز گفت: این دستاورد به سبب عملکرد خوب خودروسازان بزرگی چون ایران خودرو و سایپاست و به نظر می رسد که ثبات مدیریتی در شرکت های مذکور بتواند در چهار سال آینده دولت دوازدهم این صنعت را به پیش ببرد.

او افزود: بهتر است وزیر صنعت با در نظر گرفتن منافع صنعت خودرو و راه درستی که در پیش گرفته شده، از هر گونه تغییر و تحول ناگهانی و دستوری در صنعت خودرو اجتناب کند و اجازه دهد تا خودروسازان با همین دست فرمان به توسعه خود ادامه دهند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین