شنبه 1 ارديبهشت 1403-7:51 شمسی /4/20/2024 7:51:05 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:14881
  • زمان انتشار:پنجشنبه 19 تير 1399-20:50
عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس:

عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس گفت: شركت هاي دانش بنيان و خودروسازان برای همکاری باید اعتماد یکدیگر را جلب كنند تا شركت هاي خودروسازي مصمم به همكاري هاي مشترك با دانش بنیان ها شوند.
ضرورت اعتماد متقابل صنعت خودروسازي و مجموعه هاي دانش بنيان

به گزارش خودرونامه، علي جدي حضور شركت هاي دانش بنيان در عرصه توليد و صنعت خودرو را مفيد دانست و گفت: كشور نيروهاي متخصص در حوزه صنعت خودرو كم ندارد و البته ظرفيت هاي خوبي در اين زمينه وجود دارد اما با برنامه ريزي مطلوب مي توان ظرفيت و تخصص موجود را در مسيري هدايت كرد كه صنعت خودرو به رشد و اهدافي كه براي آن ترسيم شده، برسد.

وي افزود: يكي از بخش هايی كه صنعت خودرو مي تواند از آن بهره مند شود، مجموعه هاي دانش بنيان است؛ حمايت از شركت هاي دانش بنيان و ايجاد انگيزه در درون اين مجموعه ها مي تواند موجب پيشرفت در حوزه هاي مختلف علمي و فني صنعت خودرو شود.

خودروسازان براي دانش بنيان ها ايجاد انگيزه كنند

عضو كميسيون صنايع مجلس، همكاري شركت هاي دانش بنيان با صنعت خودرو را امري اثربخش دانست و گفت: خودروسازان بايد بتوانند با ايجاد انگيزه و حمايت از شركت هاي دانش بنيان آنها را در راستاي نيل به اهداف دراز مدت صنعت خودرو و قطعه سازي سوق دهند و بهترين بهره برداري را از شرايط داشته باشند چرا كه توسعه صنعت خودرو منجر به رشد اقتصادي و كاهش نرخ بيكاري مي شود.

نماينده مردم شيروان در مجلس شوراي اسلامي افزود: با استفاده از دانش بنيان ها ضمن قطع وابستگي به دانش و توان مهندسي شركت هاي خارجي شاهد رونق توليدات داخلي خواهيم بود و ديگر صنعت خودروسازي  به خاطر تحريم و ساير سياست هاي مغرضانه كشورها، زمين گير نمي شود و در مقابل شركت هاي دانش بنيان به واسطه نياز صنعت مي توانند دانش خود را به روز و حتي به سمت ارتقاء آن حركت كنند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین