يکشنبه 30 ارديبهشت 1403-18:6 شمسی /5/19/2024 6:06:44 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1441
  • زمان انتشار:چهارشنبه 15 شهريور 1396-15:47

نیسان لیف جدید قدرت بیشتر و باطری بزرگتری خواهد داشت. ارائه نیسان لیف جدید همراه با فناوری رانندگی نیمه‌خودران ProPilot تایید شده است.
نیسان لیف 2018  چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش خودرونامه، تصویر رسمی نیسان بعد از اینکه تصاویری از نمای کامل خودرو توسط یکی از کاربران توییتر در کارخانه اوپامای نیسان به اینترنت درز کرد منتشر شد. نیسان لیف جدید در همین کارخانه در ژاپن تولید خواهد شد.

همانطور که در تصاویر مربوط به خودروهای درحال طراحی و توسعه نمایان است، به‌نظر می‌رسد طراحی نیسان لیف جدید الهام‌گرفته از مدل مایکرا باشد که خطوط برجسته‌تر بدنه و دماغه خمیده با ظاهری تهاجمی‌تر از ویژگی‌های آن هستند.

اطلاعات قبلی که به سایت‌ها و رسانه‌های خودرویی درز کرد حاکی از آن است که این خودرو یک موتور الکتریکی با توان ۱۴۸ اسب‌بخار خواهد داشت. درنتیجه قدرت مدل بعدی نیسان لیف ۴۰ اسب‌بخار بیشتر از مدل قبلی خواهد بود. براساس اطلاعات مربوطه ظرفیت باطری نیسان لیف جدید ۴۰ کیلووات‌ساعت خواهد بود که از بیشترین ظرفیت باطری در مدل فعلی ۱۰ کیلووات‌ساعت بیشتر است.

بااینکه این موضوع را نیسان تایید نکرده است ولی اطلاعات فوق بیانگر این است که برد حرکتی نیسان لیف جدید به‌طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که نیسان لیف جدید با هر بار شارژ بتواند حدود ۵۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند که این رقم بیش از دوبرابر برد مدل قبلی است.

برد این خودرو با استفاده از فناوری جدید پدال الکتریکی افزایش خواهد یافت زیرا این فناوری توانایی خودرو در شارژ دوباره باطری‌ها درحال حرکت را تقویت می‌کند. رانندگان با فشردن یک دکمه در کنسول وسط می‌توانند پدال گاز خودروی خود را به یک پدال چندمنظوره تبدیل کنند که عمل شتابگیری، ترمز و ثابت نگه‌داشتن خودرو را انجام می‌دهد. برای شتابگیری می‌توان مانند یک پدال گاز معمولی آن را فشار داد اما با کم‌کردن فشار روی آن فورا سرعت خودرو کاهش می‌یابد و برداشتن کامل پا از روی پدال باعث توقف خودرو در سرعت‌های پایین می‌شود. هدف از این فناوری نوآورانه عدم استفاده از پدال ترمز نیست بلکه به این منظور طراحی شده است تا رانندگی در ترافیک شهری بسیار ساده باشد. استفاده از مقاومت ایجادشده توسط فناوری بازیابی انرژی در سیستم انتقال قدرت برای کاهش سرعت خودرو، مدت دوام باطری‌ها را به حداکثر می‌رساند.

علاوه بر سیستم انتقال قدرت بهبودیافته، افزایش برد حرکتی این خودرو به لطف آیرودینامیک بهتر بدنه آن نیز حاصل شده است.

نیسان قصد دارد با استفاده از جدیدترین سیستم خود یعنی ProPilot Park، لیف جدید را به خودرویی با بیشترین قابلیت رانندگی خودران در کلاس خودش تبدیل کند. با استفاده از رادارهای صوتی و دوربین‌ها نیسان لیف جدید می‌تواند با کنترل پدال گاز، ترمز و هدایت فرمان به صورت موازی، زاویه‌دار، ورود با قسمت جلوی خودرو یا عقب خودرو در فضاهای مختلف به صورت خودکار پارک کند. این سیستم کمک پارک بخشی از فناوری ProPilot این خودرو است که شامل فناوری نیمه‌خودران تک‌لاینی نیز است. نیسان لیف جدید پیشرفته‌ترین مدل نیسان مجهز به فناوری خودران خواهد بود که به بازار عرضه می‌شود.

اگر همه چیز به‌خوبی پیش رود انتظار می‌رود ۲۰ درصد از کل فروش نیسان تا سال ۲۰۲۰ مربوط به فروش نیسان لیف باشد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

منبع:مجله آنلاین نیسان ایران

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین