پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403-4:16 شمسی /5/16/2024 4:16:33 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:1420
  • زمان انتشار:سه شنبه 7 شهريور 1396-13:51
معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد:

معاون اول رئیس جمهوری جهت‌گیری بخش صنعت کشور را امیدوار کننده و رو به رشد خواند و گفت: مهمترین هنر دولت مشارکت با بخش خصوصی در تصمیم گیری های خود است.
بهینه سازی مصرف انرژی اولویت تولید باشد/ خدمات پس از فروش در تولید جدی گرفته شود

به گزارش خودرونامه، اسحاق جهانگیری در آیین تکریم و معارفه وزیران صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آقای نعمت زاده، نعمت زاده ماست و می ماند، افزود: در بخش صنعت و معدن، میدان دار اصلی بخش خصوصی کشور است. ضمن اینکه بخش خصوصی بازیگر مهمی در اقتصاد ایران است.
او افزود: ما و تولیدکنندگان نباید ابهامی درست کنیم و باور کنیم که از رکود خارج شده ایم و مسیر رو به رشدی در انتظار ماست. بخش خصوصی کشور باید تولید را به دست گیرد و در سیاستگذاری ها مشارکت داشته باشد. مهمترین کار دولت می تواند این باشد که در تصمیم گیری ها نظر بخش خصوصی را بپرسد. شورای مشورتی در وزارت صنعت طی مقطعی کمک بسیاری به بهبود سیاستگذاری ها کرد. شورای گفت و گوی دولت هم همین ماموریت را داشته است.
جهانگیری ادامه داد: برای رفع قوانین مزاحم تلاش شود. ضمن اینکه نمی توان از بخش تولید مالیات نگرفت چرا که در تمام کشورها مالیات از بخش تولید گرفته شود. بخش صنعت از رکود خارج شده و نباید این ابهام را ایجاد کرد که صنعتگران در رکود هستند. به شخص سالمی مدام بگویند مریض است، احساس مریضی و کسالت خواهد کرد. بنابراین نباید امیدواری از بخش تولید به نگرانی تبدیل شود. چرا که بخش صنعت ما پس از برجام نفس کشیدند.
او افزود: خدمات پس از فروش چرا در بازار ما نادیده گرفته می شود؟ سخت گیری برای ارتقای استانداردهای تولید لازم است. نباید مدام دنبال قطعه و واردات قطعه از بازارهای خارجی باشیم. موضوع بعدی این است که مدیرانی موفق هستند که از پرونده باز در دیوان محاسبات نترسند، مانند آقای نعمت زاده.
جهانگیری بیان کرد: بهینه سازی مصرف انرژی اولویت تولید باشد چرا که بازارهای جدید باید تعریف شود. بهتر است در صنعت کشور در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم چرا که مصرف انرژی ما در همه بخش ها زیاد است و با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست.
او افزود: به هر حال مدیری بعد از یک دوره خدمتگزاری به جای دیگر منتقل می شود و مسوولیت دیگری می پذیرد و مدیری به دستگاه جدید می آید. بنده هم به پاس احترام به کسانی که انتظار دارند دوستانی از ریاست جمهوری در این جلسات شرکت کنند و همچنین به پاس احترام به مدیرانی که با اخلاص کار کرده اند در این جلسات شرکت می کنم.
جهانگیری مطرح کرد: حضور ما در این جلسات همچنین برای خوشامدگویی به مسوول جدید است که درابتدای کار خود مسوولیت می پذیرد و به نوعی ابراز حمایت از طرف رئیس جمهوری و دولت از ایشان است اما اشکال این جلسات این است که کمی غم انگیز می شود و دوستان طوری صحبت می کنند که انگار اتفاقی افتاده است.
جهانگیری ادامه داد: آقای نعمت زاده، نعمت زاده ما است و همه ما به ایشان افتخار می کنیم . واقعا افتخار کشور هستند. بنده از زمانی که استاندار و نماینده مجلس بودم ایشان را می شناسم.
او گفت: آقای نعمت زاده باهمه بداخلاقی هایی که دارد شخصیتی دوست داشتنی است که این هم جزو ویژگی های منحصر به فرد ایشان است .البته همیشه با این اخلاق کارش را پیش برده است وهمه از ایشان حساب می برند و همه باید به این شخصیت احترام بگذاریم. ملت ایران بخصوص صنعتگران ومعدنکاران و بازرگانان و آنهایی که فعالان اقتصادی هستند قدر زحمات نعمت زاده را می دانند. 
جهانگیری افزود: این جابجایی ها برای آقای نعمت زاده خیلی عادی است. وقتی به وی گفته می شود از اینجا به جای دیگر برود برایش فرقی نمی کند. آقای نعمت زاده انسان ارزشمند و دارای عمر پربرکتی است که خدمات ارزشمندی را در این مدت انجام داده است. خداوند کمتر توفیق می دهد انسان ها از همه عمرشان خوب استفاده کنند. آقای مهندس نعمت زاده در صنعت ایران کارهای ماندگار زیادی دارند و قدردانی از این گونه افراد باعث الگوسازی می شود. 
معاون اول رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد دولت از توانمندی های نعمت زاده در جاهای مناسب استفاده کند و گفت: حتما از او استفاده مطلوب خواهد شد. آقای شریعتمداری را همه خوب می شناسند. ایشان از مدیران با اخلاق، پرکار ،خوش فکر، با برنامه و زحتمکشی هستند که از اول انقلاب در بخشهای اقتصادی کشور فعالیت های بسیار مهمی انجام داده ونقش بسیار تاثیرگذار داشته اند.
او ادامه داد: در دوران مسوولیت ایشان در وزارت صمت شاهد شکوفایی بیشتر بخش های مهم اقتصادی کشور باشیم و حتما به همت صنعتگران این اتفاق خواهد افتاد. بخش صنعت آن قدرمهم است که نمی شود از مسائل آن به سادگی گذشت، هم وزارت صنعت و معدن تاثیرگذار است و هم وزیر به عنوان بالاترین وزیر این بخش می تواند کار مطلوب و تاثیرگذار انجام دهد.
او ادامه داد: در خصوص معدن، خیلی نگاه های عوامانه ای وجود دارد، پیدا کردن معدن سخت است و کار هر کسی نیست. اینکه بگوییم معدنی باید فعال شود، آسان نیست. مطالعات اقتصادی لازم است. 
اگرچه ذخایر عظیم معدنی در ایران وجود دارد اما کارهای بسیاری هنوز مانده است. پیشنهاد داده بودیم برای اکتشافات صندوق ضمانتی تعریف شود و منابع آن طوری تعریف شود که معدنکاران در راستای تشویق افزایش اکتشافات از آن استفاده کنند. الان نمی دانم این پیشنهاد به کجا رسیده است؟ خام فروشی موضوع مهم بعدی بخش معدن است که بهتر است برای تکمیل زنجیره تولید واحدهای فرآوری با سرمایه‌گذاری های جدید ایجاد شود.
جهانگیری بیان کرد: وزارت صمت باید برای صادرات برنامه ریزی منسجمی داشته باشد و موانع بر سر راه آن هر چه زودتر برداشته شود. الان نوبت بازارسازی و توسعه صادرات محصولات ماست.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین